söndag 20 april 2008

Och så här blev resultatet!

Dessa supersöta läckerbitar till "minimuffins a la Bakerella" gjorde succé på min vackra vän Åsas möhippa! Och det var absolut värt allt pill och tid det tog.


Såhär gjorde jag:
Jag bakade en mjuk chokladkaka från ett recept ur boken "Sju sorters kakor"som jag lät stå och svalna över natten.

Sedan mixade jag kakan med en creame cheese frosting som jag gjort utifrån ett recept som jag hittat på internet (en magrare men ändå supergod variant med bla philadelfiaost light och flytande margarin).

Konsistensen blev lite lös så nästa gång ska jag använda lite mindre frosting i smeten.
Därefter följde jag Bakerellas instruktioner (bakerella.blogspot.com) och vips (...eller ja, efter en hel del pill och pyssel) så var det färdiga mini cupcakes!
Inte riktigt i hennes nivå...men som tur var hade mina vänner inte något att jämföra med så de blev förtjusta! ;-)

1 kommentar:

Malin sa...

Ja Bakerellas underbara foton slår mig med häpnad varje gång jag kikar in hos henne.
Har funderat på att prova hennes recept men allt är ju så krångligt när man inte har samma mått..
Kanske kan få ditt recept istället??