torsdag 28 augusti 2008

Förvaring...





Lådor, askar, burkar och korgar känns liksom bra att handla.
För dom är ju inte bara snygga, utan också så himla nyttiga och praktiska!
Jag älskar att planera vad jag ska få stoppa ner i min senast inköpta förvaringspryl!

När jag tänker efter tror jag att denna hobby antagligen började redan när jag var ganska liten. Då var något av det bästa jag visste när mamma kom hem med ett nyinköpt paket med Mariekex och jag fick stoppa ner alla kexen i den röda Mariekexburken som stod i skafferiet. Vilken känsla!

Min servettlåda från IKEA är ett exempel på bra förvaring i mitt hem.

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Men så bra, detta kan jag använda som argument nästa gång jag hittar ännu en till korg som jag vill ha, jag kan säga att det är ett jättenyttigt köp!
Hm, har du varit här och smygit runt och kollat?! ;-) Här finns tonvis med pysselöar, jag vet preeecis vad du pratar om! Jag skulle ju verkligen städa klart innan jag började med något nytt, vad händer? Jo, jag ramlar över helfina tyger och glasvaser på rea och får genast idéer för köksfönstren.

Sthlmstyget hade jag ju också tänkt köpa mer av, och kastade mig in på Åhlens när de hade halva priset på rean. Men då var det även här slut, om de nu inte tagit bort det då..

Ja, nog är det lite så att det kniper när frukterna har skrumpnat bort och det är försent att göra något av dem.. man borde ju inte låta saker förfaras...

Monkan sa...

Hej. Kul att du hittade mig, så jag hittade dig :-) Känns nästan som att det här också är min blogg... texten i profilen "ständigt tillstökad lägenhet med pysselöar både här å där", det är ju hos mig det. Hmmm, ibland undrar jag om det sitter en dold webkamera här nånstans...

Servettlåda, så lysande! Oj oj, jag har många paket, gissar att jag inte behöver förklara... Jag har en stor limflaska, insåg att det var korkat att hålla på och köpa små :-) Sån låda måste jag skriva upp på min IKEA-köplista.

Kikade lite snabbt ner i bloggen, I like :-) Du, önskelistan... Punkt 1, 2 och 4 kan jag nog inte hjälpa till med, hur mycket jag än skulle vilja :-) Men 3:an, hur går det med Photoshop? Om du har "stora" PS så kan jag tipsa om Moderskeppet, där finns massor med tips och även en grundkurs (instruktionsvideos) via menyraden upptill. Om det är Elements du kör så är det
Bildbehandla.se som gäller. Där finns ingen hel kurs, men många bra tips ändå. En bra tidning om man har Elements är Digitalfoto för alla, många tips och så får man med en cd med instruktionsvideos för olika moment.