lördag 30 augusti 2008

Förvaring...uppföljaren (eller "Jag en farmor"??)

Jag gillar verkligen presentpapper.
Jag har alltid gjort det. Gillar nog egentligen papper av alla de slag.
Redan som tonåring fick jag av mina dåvarande vänner det mindre stolta smeknamnet "farmorn". För redan då såg jag naturligtvis charmen i ett riktigt snyggt presentpapper.
Och vid varje presentuppackning där ett snyggt omslag förekom lade jag beslag på det, vek prydligt ihop det och stoppade det i min samling.
För att sen kunna använda förstås.
Då är man tydligen en farmor.

Idag är jag ju stor nog att handla mina egna omslagspapper och det är så kul!!!
Folk fyller inte år ofta nog om ni frågar mig! För samlingen växer på nåt sätt, och särskilt i år när det i varenda butik dykt upp prickiga papper! Jamen det är ju underbart!

Men. Hur i hela friden förvarar man presentpapper?
Lindex har de senaste åren hjälpt mig med det problemet. Men nu har de tydligen lagt ner sin service på det området. För såhär ser det ut just nu...



Detta är ett exempel på ganska dålig förvaring i mitt hem.

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Tjena farmor, mormor här! Jag har samma problem med alla mina presentpappersrullar. Först hade jag dem liggandes på en hylla i städskåpet. Men det funkade ju inte, alla blev tillplattade. Nu har jag dem ståendes i sådana där stora plastnylonkassar som finns lite överallt. Det funkar bra, men som sagt, det är alldeles för lite folk som fyller år och får riktigt stora presenter. Det är liksom ingen åtgång!

Jepp, trodde att jag svarat på det?! Men klart att det är Lotta-böcker! Hur drog du slutsatsen om att jag kunde vara "Lotta-tjej"?! Läste de sporadiskt när jag var yngre, sedan fick jag något ryck för ett par år sedan och började samla på dem.

Jag har en ny färg på gång - oljebaserad grundfärg. Öppna fönstrena på vid gavel, nu ska Fröken Fräken måla!

Unknown sa...

L; Tack så mycket! Det glädjer mig att du gillar min blogg. :) Självklart får du låna bilder av mig. Det är bara roligt att du gillar idén. :)Och vad kul att du kommer med en egen också. Trevlig afton på dig med! :)


/Malin Inspiration & design