tisdag 26 augusti 2008

Inflyttningspresent.

Bästisen S har precis blivit kombo och hyr nu tillsammans med sin klasskamrat en halv villa.

Alltså jag är inte alls avundsjuk. Verkligen. Och det är mysigt att bo på 38 kvadrat. Mysigt är rätta ordet. Nä för tusan. Vem vill ha 100 kvm boyta och en trädgård som förutom att omges av lummiga syrénbuskar även dignar av plommon, päron och söta äppelträd...

Suck.

Hur som helst, eftersom jag precis har återupptäckt min förkärlek för korsstygn och dessutom har hört ryktas att höstens stora trend blir broderier i alla dess former tänkte jag att en lämplig inflyttningspresent naturligtvis vore en liten hemtrevlig bonad.
Så jag trädde min nål...



och resulatet...



Känns riktigt bra att jag lyckades klämma dit lite prickar också!
Ramen är en gammal billig träram från IKEA (röd- och vitmålad av undertecknad pralin).
Väldigt billig och lite halvkitschig inflyttningspresent!

3 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Ja, helt klart en pysslig och personlig inflyttningspresent. Jag tyckte att det lät väldigt härligt med den där frukträdgården, sådant är man tyvärr inte bortskämd med här.

Ja, det kan nog behövas lite pyssel idag med, trots en dag på kontoret. Jag får ta ett varv till med pensel på dagens fynd!

Pysselprinsessan sa...

Vilken fint målad ram! Nu snurrade mitt pysseltankehjul igång igen!! ;) Tack!
Kramar

Johanna.B sa...

Va fint det blev! Är grymt sugen på att korsstygna lite själv!

Kram
/Johanna