måndag 15 september 2008

Att måla eller inte måla


I dessa tider av vitmålning och sprejfärger kan det ibland bli lite förvirrande. Man vet varken ut eller in.
De här loppisfynden från i lördags kan jag inte riktigt bestämma mig för vad jag ska göra med. Måla eller inte måla?
Just nu lutar jag åt att inte måla...men, jag vet inte...



Tidskrifthållaren fick jag med mig hem efter förra helgens loppisbravader då jag ju mest skulle sälja, men även lyckades handla lite. Jag har funderat på att måla den vit, men efter lite funderande så tror jag nog att även den får bevara sin ursprungsfärg. Ett litet tag i alla fall.

Jag tänker mig också att den skulle kunna fungera bra till att lägga fina små vedträn i och ha bredvid öppna spisen. Ytterligare en anledning till att köpa hus. Jag har ju redan öppna-spis-accessoarerna.

5 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Det är tuffa beslut du har att fatta, utan tvekan..
Hmm.. få se här nu...
Tidningskorgen hade jag målat. (Vilken färg vet jag dock inte) Men inte figurerna... tror jag! Eller jo, figurerna skulle nog bli snygga i svart, eller rött kanske! :-)

Lorei sa...

Jag håller nog med föregående talare. Korgen skulle bli fin i vitt, lite slitet skick. Figurerna skulle jag spreja svart.

Malin sa...

Ja, det inte lätt det där!!=)
Skulle behålla figurerna som de är, tror att de skulle passa in i en vit bakgrund.
Skulle däremot spraymåla tidningsstället vitt.
Fina fynd du gjort annars!!

Å du, jag drömmer också ständigt om hus med öppenspis..
Min sambo drömmer inte lika mkt som jag, inte med dom huspriserna.=)
Lite väl dyrt med ett hus i Göteborg..mindre kul!

MMR sa...

Om figurerna är i teak skulle jag nog inte måla dem. Men, tidnings/ved-stället skulle kunna bli underbart om man spraymålade det i en lackfärg...kanske cerise?
Älskar din blogg och har börjat kolla in den ofta!

Kiki sa...

Hej!
Jag hade inte heller målat träfigurerna. De är finast naturliga. Korgen hade jag däremot sprayat svart...
Lycka till!