söndag 21 september 2008

Bara lite prat




Jag är så smart. Som har skrivit i bloggbeskrivningen att den här lilla bloggen inte bara ska innehålla pyssel och sånt, utan även lite prat. För ibland är det såååå skönt att bara få prata av sig.

I mitt huvud snurrar just nu väldigt mycket tankar på flytt och jobb och fixa, ordna, packa och städa. Det är inte så himla kul för jag är inte särksilt förtjust i att flytta. Jag tycker att det är jobbigt.

Idag bara satt jag på golvet mitt i klädhögarna från min tömda byrå (som ska få flytta till annan ort) och drog en djup suck. Det kändes som att all energi på en sekund bara rann ur mig och jag önskade så starkt att någon annan plötsligt skulle dyka upp från ingenstans och banka på dörren och erbjuda sig att ta hand om denna flytt.

Ni vet, en sån där ärtig brutta med pigga, glada ögon, oförstörd optimism och med energi som en hel flock unghästar.

En sån brud kan gärna få ta tag i den här flytten. För jag orkar inte riktigt just nu.

Kanske beror lite av denna söndagseftermiddags orkeslöshet på gårdagens flyttfest och ett eller två glas vin för mycket. Lilla pralinens kropp tycker uppenbarligen inte att det var helt smart, den är inte riktigt van längre.
Men mysigt var det. Och det kändes som ett perfekt avsked. Vem vet om jag kommer tillbaks hit igen. Nästa flytt kanske blir till ett hus i en småstad i Småland.

Men tills dess ska jag kampera ett år i ett rum i södra Stockholm.
Hurra!

3 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...

Nämen, ska lilla pralinen flytta till Stockholm!!
Hua, för flyttstäd..

Nåt som är bra med flyttar är att det blir lite mer ordning och reda överallt.
Jag har flyttat mången gång under mina år och gläds verkligen över att jag kunnat kasta gammalt onödigt som ingen nånsin behöver!
Ett tag levde jag lite som om jag skulle flytta närsom helst. Det fanns inte en onödig pryl så långt ögat kunde nå. 2 år levde jag så men huga ligen så skönt det var att flytta in på riktigt i en läggenhet som man kunde stöka ner..=)
Nu åker det mesta ner i förrådet, skulle behöva flytta för att få nån ordning där nere..
Nä, istället flyttar det ner mer kläder och stora fula möbler. Kläderna ligger i säckar och bara väntar på att jag ska tappa nåt kilo, de kanske går på nåång gång=)
Helt onödigt!
Dax för en liten miniloppis på gården kanske!!

Malin sa...

Ups, glömde logga in på rätt ställe...
Det var jag som skrev långa inlägget!!

Ha en toppendag!

Fröken Fräken sa...

Jag tror att jag bekymrat mig för mycket över din flyttning! I natt drömde jag nämligen att jag lyckats skaffa mig tre lägenheter på en gång och inte visste var jag skulle bo. Och inte blev det billigt heller!

Nä, inte är man så ung som 20 längre. Ibland undrar jag om jag någonsin varit det, så förståndig som jag alltid har varit. Man kan ju inte komma på något tokigt som man har gjort någonsin, väl..?! eh...

Nu, är pysslerierna igång igen, lagomt tills ny vecka och måndag och folk som envisas med att man ska vara på jobbet (konstigt alltså!) På söndagen lyckades jag sy ett par nya köksgardiner som mest fick tankarna att gå till ett par upphängda yllekoftor... de åkte snabbt ner igen. Och ändå gillade jag ju tyget.. men tydligen inte där. Så jag satsar vidare på det här med kuddar med text och kanske även brädor. Har nämligen varit och rotat fram en grånad tremetersbräda, så här ska grejas!