onsdag 24 september 2008

Diska eller dö


Det här var vad jag planerade att ägnade eftermiddagen åt. Ta itu med helgens efterlämnade diskberg som var det högsta någonsin skådat i detta hem. Ett kalas utan kras, men desto mer smutsiga glas, kan väl sammanfatta lördagens äventyr.

Men när jag såg syrrans screentryckta disktrasa (hon är så konstnärlig det lilla livet) så fick jag en liten idé...

Som jag självklart var tvungen att genomföra omedelbart!

Stämplar, textilfärg och ofärgade disktrasor krävdes till detta pyssel.



Resultatet blev lite ojämt. Men budskapet är ju tydligt, eller hur?!

10 kommentarer:

Jo sa...

Men! Så fiffig du är! Det där måste jag testa på vissa här hemma! :D

Pyssel Deluxe innehåller dels helt (för mig) galna pysseltips, som tex en hönsdräkt för barn. Dels innehåller den beskrivning på hur du gör ett tjusigt kakfat av ett glas och en tallrik, egen "Take Awaybox" för att ge bort praliner i. Plus kakmix-burkar och annat roligt pyssel. Ganska mycket "Gå bort gåve"-pyssel, men jag är kass på att komma på sånt själv. Denna bok satte helt klart igång både fantasi och pysselnerven! Jag köpte den på Adlibris. Snabbt och billigt!

Ha det gott och kom ihåg: En panda om dagen är bra för skrattmusklerna i magen! ;)

Cel'Dara sa...

Charmiga trasor, nästan för fina för att använda ju. :-)

Susanne sa...

Vilka supersnygga disktrasor!!!

Jag kan se en marknad! Sälj! :-)

www.undersolen.se

Malin sa...

Oj, va bra!!!
JAg har alltid tyckt att disktrasor är ofantligt fula och tråkiga. Nu har du gjort mig till den gladaste diskerska ihela göteborg. ska genast springa och fixa färg och disktrasor.
Vilken tur jag har dig som ger så bra pysseltips=)

Pysselprinsessan sa...

Ha ha ha! Det var ju hur roligt som helst! När min Pandurobeställning (med textilfärgsstämplar bla) kommer ska jag absolut göra en sådan härlig trasa! :)

Kramar

Fröken Fräken sa...

Ja, jag tror att jag skulle behöva ett par sådan här att vifta med framför herr Fräken. Jag tycker att disken ska väck direkt medan han tycker att man väl kan ta den imorgon.. de var både fina och kaxiga! Håller verkligen textilfärgen för allt vatten??

Ja, byrån är väl sådär.. *håller upp händerna och försöker luftmäta* 60 cm lång, nästan lika hög och kanske 15 cm djup. Jag tänker mig att här kan man förvara trådrullar, synålar och annat som behövs för att få symaskinen att spinna. Men får någon lust att ge mig en stor byrå i gammal stil skulle jag ju inte tacka nej. Såg en fin, i formen alltså, på ÅVM förra lördagen, men någon hade målat den i guldfärg och jag blev väldigt osäker på om det var övermålningsbart... guldfärg, hur tänker man då? Det var dessutom väldigt dåligt gjort!

Jobbresa till Stockholm.. men om mötet tar slut halv fem och flyget går 19.15, nog borde jag ju då hinna en sväng på de nödvändigaste affärerna? Jag har ju hunnit till ca tio affärer på en timme en gång!

Ikväll ska jag lyckas med något pysselmässigt. Alternativt bära ned alla de där grejerna som ska ned till källaren. Det känns som om stökhögarna hindrar min kreativitet...

Helen sa...

Vilka fina disktrasor det blev.

Jaana sa...

Coolt, tycker jag, men vad har du använt för färg ? Man vill ju gärna att konsten ska vara kvar efter användning med.

Monkan sa...

Jag stod och höll i ett paket vita disktrasor på Panduro igår men det blev inget köp. Man skulle färga med batik och det verkade omständigt och dyrt och hur vet man att man får rätt färg?

Jag lämnade butiken med en halv plan på att fundera ut nåt att skriva/trycka på dem i stället, nåt som dominerar så de inte ser så vita ut. Och så hittar jag nu genast flera bra idéer hos dig :-)

jennys hus sa...

Vilket roligt tips:-) ska absolut testat. Håller själv på att göra bokstavstavlor för fullt... hur kul som helst:-) Kram/jenny