tisdag 9 september 2008

Fikasugen!


Det här är vad jag skulle vilja göra nu.
Sitta på ett favoritcafé tillsammans med en vän, med huvudena tätt ihop och skvallra om allt som är väldigt viktigt och väldigt oviktigt i världen. En riktigt skön långfika.
Bilderna är lånade från Annikas ispirerande blogg www.virkverket.blogspot.com
(som ni ser har jag fortfarande inte fattat hur man gör för att lägga till länken utan att visa hela länken, så att den bara visar sig som ett namn man kan klicka på...hur gör man?!)
Än en gång blir jag väldigt sugen på att lära mig virka.

Några frågor om stämplar dök det upp efter förrförra inlägget så här kommer en stämpelbild - in action!
Stämplarna till kudden är från Clas Ohlsson, 149:- och då får man både gemener och versaler. Dessutom en fin trälåda som man också kan måla på om man vill. Och det vill man. =)
Tygfärgen köpte jag på Panduro. Den ska fixeras genom att man stryker på baksidan av tyget på "bomullsvärme" i ca 5 minuter. Sen tål den tvätt i 40 grader.
Vill man alltså ha tvättåliga kuddar bör man välja ett tyg som tål att strykas på högre värme (det gjorde inte mitt vita IKEA-tyg).
Stämplarna nedan är köpta på Panduro.

8 kommentarer:

Lorei sa...

149:-!? Vilket superpris! Det blir uppskrivet på önskelistan till nästa lön. =)

Tackar för infon.

Lorei sa...

Förresten... angående länkarna. Nu har jag skrivit ett alldeles eget inlägg till dig om hur man gör. Både i text och i bild, så nu klarar du det galant!

http://lorei.se/blogg/2008/09/09/sa-har-gor-man/

// Linda

Pysselprinsessan sa...

Jeppeligen! Efter jul blir jag klar med min utbildning! Hur det går med skrivandet? Hmm... Jag återkommer en annan dag! He he! :P

Kramar

Fröken Fräken sa...

Jag intygar också att stämplarna är finemangsiga! Ska ta och tygtrycka så fort jag kommer mig för att köpa tygfärg. Kan bli i nästa vecka då jag ska bege mig iväg på jobbäventyr och då kommer att befinna mig i en stad där det finns Panduro! (det är väl det som är själva vitsen med resan eller?!) Fast jag brukar drabbas av blackout på Panduro - så mycket pysselgrejer att möjligheterna bli oöverskådliga. Och så kommer jag ut med en blyertspenna typ...

Ikväll tvättas och städas det för fullt, och det behövs väl, men roligt är det ju rakt inte!!

Malin sa...

Du har nåt att hämta på min blogg!!

Lorei sa...

Åh, varsegod, det var så lite så. Tjänster och gentjänster. Jag får ju så fina tips från dig!

// Linda

Anonym sa...

Hittade hit av en slump och jag tror minsann att jag kommer tillbaka oxå - mycket trevlig blogg du har!

Liza i pepparkakshuset sa...

Man kanske skulle prova lite stämplar - himla snyggt!
Namnet på min blogg kommer från att vi bor i en liten by på landet med en klunga hus (12st) som inte är numrerade. När jag skall beskriva vägen säger jag alltid att vi bor i ett hus som ser ut som ett pepparkakshus - ingen har tagit miste :)

Ha en bra onsdag
Kram Liza