måndag 29 september 2008

Lycka!



Lycka är att komma hem strax efter kl 16 till en lägenhet som badar i solljus och veta att man har hela eftermiddagen och kvällen fri att disponera precis som man själv vill!

Min helg har varit allt annat än avkopplande och därför har bloggen blivt fullkomligt övergiven. Släktkalas, fix och trix med flytt, möten och grejer. Ibland önskar man bara att man kunde ta ledigt från allt.

Men efter en väldigt lyckad måndag känns det riktigt bra nu.
Dagen fick något av en rivstart när jag fick reda på att det var jag som skulle föreläsa på morgonen och inte på eftermiddagen (som jag trodde) på utbildningsdagen. Hoppsan hejsan, nyttigt test av ens flexibilitet. Men kanske var det just den överraskningen som gjorde att det blev så bra. Jag slapp bli så nervös och kände mer att "det går som det går". Jag kände mig nöjd efteråt och fick en hel del glada tillrop.

Nu ska jag springa en runda i "min skog". Kanske blir det sista gången någonsin jag springer där. Flytten närmar sig med stormsteg och hösten lika så.

Se bara hur vacker Vasagatan är i septemberskrud.

4 kommentarer:

Helen sa...

Vad härligt att känna sig så som du beskriver att du gör. Hoppas att känslan håller i sig.

Jo sa...

Hoppas att du hann börja springa innan regnet kom och att du har en skön kväll! :)

Malin sa...

Tjoho Pysselpralinen, jag är snart på Göteborsk mark igen!!
Tack för din fina kommentar på bloggen, den värmde oerhört!!!
Har haft en härlig helg med familjen men kliandet i fingrarna efter bloggandet har varit starkt.=)

Ska sätta mig i soffan om nån timme och andas ut, äntligen hemma!!!
Borta bra men hemma bäst, den kunde inte stämma bättre!

Susanne sa...

Ha! Ja, det kan Du tro! Jag har inte ens använt min turkosa ögonskugga och jag har inte nÅgonsin använt såna strumpor. Men rödhårig, det är jag allt. Hi hi! Fast inte äkta.

Så tänk Dig en korthårig rödhårig (färgat!) tjej med ganska h elsvarta kläder och lite diskret guldfärgad ögonskugga.... nja... sån är jag! :-) Inte roligare än så!

Fast det är klart... träskor har jag ju. Fast inte nu när det är så kallt.

Far jag med falsk marknadsföring? Det gör jag nog. Jag får skärpa mig!

;-)

www.undersolen.se