tisdag 16 september 2008

Utmaning: Fem saker

Jag som inte är sen att hoppa på utmaningar har antagit Pysselprinsessans utamaning: Fem saker.

Fem saker i min frys:
- massor med grönsaker (enkelt ska det va!)
- hembakt morotsbröd
- Piggelin
- laxfiléer
- ett kuddöverdrag med tuggummi på (som jag ska ta ut och skrapa av en vacker dag när jag kommer ihåg det)

Fem saker i min garderob:
- koftor av alla de slag (bästa plagget!)
- varma ylleplagg (för jag fryser ofta)
- kjolar
- träningskläder
- strumpbyxor

Fem saker i min bil:
- en liten spade (som egentligen är otroligt onödig, för det är ju ganska sällan man måste skotta fram sin bil här i Göteborg).
- gamla vindrutetorkare
- toapapper
Sen är det nog inget mer än det nödvändiga eftersom jag avskyr när det ligger skräp i bilen.

Fem saker i min handväska (höst-/vintersäsong) :
- ACO cerat ("godast"!)
- handkräm (annars blir jag en torris)
- pennor (ett måste!)
- tuggummi (gärna lakrits)
- pengar

Jag skickar den vidare till alla som är sugna på en utmaning!

3 kommentarer:

Susanne sa...

Tack själv! Du är så himla härlig. Jag blir helt glad av Dig!

Jo! Vet Du! Du kan ju börja med att dokumentera en månad. Tex oktober. Ett foto om dagen i oktober. Det är ju också bra. Min man dokumenterade vår semester. Ett foto om dagen på vår semme. Det blev ett superfint album som han är skitmallig över. Med all rätt.

Sen kan Du ju börja 1 januari. Jag ska sätta alarm på min mobil så att jag inte glömmer att fota den dagen. Gör man det får man vänta ETT ÅR. Det fick jag göra 2006. Tänkte börjat då men glömde bort. Ett år till nästa gång liksom. :-)

KRAM på Dig!

www.undersolen.se

Anonym sa...

Din sida är ju inte så pjåkig den heller ;)
Kul att du hittade till mig, för det betyder ju att jag kunde hitta till dig!

Kristin sa...

Hej! Vilken härlig blogg du har, och kul att du tittade in hos mig! Vet du, jag antar din utmaning så nu kommer den dyka upp hos mig! (Faktiskt en kul sådan!)

Kram och ha det bra, här kommer jag titta in fler gånger!

/Kristin