fredag 10 oktober 2008

Fredagen den 10 oktober - Frihet!

Okej. Nu är det fredagkväll. Och jag är fortfarande på jobbet. Och det är redan mörkt ute. Och det regnar. Och jag har minst 50 minuters resväg hem.

Men det gör inget. Om ett par minuter lämnar jag nämligen den här byggnaden och det jobb jag har haft den senaste tiden. Och då är jag fri.

Så jävla gött!!!!

Åh, förlåt för svärordet! Men jag var bara tvungen.

På onsdag väntar nya utmaningar i stora hufvudstaden. Shit vad spännande.

Idag har jag bjudit kollegorna på kakor. Sånt måste man ju liksom göra, så att de minns en som en trevlig prick. Jag bakade min egen favorit, mazarinkaka, och den blev kladdig och fin. Men sen kom jag på att nån kanske är allergisk mot mandel. Så då gjorde jag en vanlig kladdkaka också. Som jag glömde i ugnen igår! Shit! Sånt får inte hända. Men vet ni vad, flera berömde den för att vara perfekt kladdig. Vilken himla tur jag hade! =)
Nu ska jag tralla hem på lätta ben och sätta i mig en cola och något annat smarrigt, fast jag har inte riktigt bestämt vad än. För lite firande måste man ändå få till en dag som denna!

Kram på er alla underbara människor som förgyller mig vardag med smarta blogginlägg och snälla kommentare! Ni skulle bara veta hur glad jag blir av era värmande ord.

3 kommentarer:

Malin sa...

Åh, vilken känsla att lämna jobbet för sista gången, Härligt värre!!
De små liven kommer säkert att sakna dig en smula, om inte annat så kanske dina mazariner och kladdkakor=)

Ska du flyttpacka och städa resten av helgen/veckan som är kvar eller har du varit duktig och är klar nu kanske?
Njut av Götlaborg nu då..så du inte glömmer oss här när du drar till Hufudstaden!=)

Och du, tack söta för utmaningen. Den är på gång..det var så svåra frågor lixom=)

Jo sa...

Vad spännande! :) Hoppas att du njuter av din sista helg/tid i Gbg nu då! Ha en riktigt bra helg! :D

Helen sa...

Vad spännande att byta jobb! Förstår känslan precis.