måndag 27 oktober 2008

Pust

Man skulle kunna tro att jag har kolat av. Ingen skymt av mig på bloggen på evigheters evighet, inte heller har jag dykt upp och hejat på viktiga och gulliga personer som har andra bloggar.

Vad är det jag håller på med då?

Flyttar. Och lär mig ett nytt jobb. En av de sakerna är kul. Faktiskt riktigt jäkla kul, och gör mig pigg och glad. Den andra saken är bara jobbig och ger ångest.

Men nu i helgen kördes sista flyttlasset till Stockholm. Jag tillbringade ca elva timmar i en bil och resterande timmar denna helg ägnade jag åt att städa lägenhet och sova. Mer lajbans än så blir det inte.

Nu är halva mitt liv nedpackat och uppburet på ett vindsförråd i Göteborg. Resten står huller om buller i kartonger och påsar i rummet här i Sthlm. Man kan bli matt för mindre.

Jag blickar framåt och ser ljuset i tunneln. Imorgon ska jag ägna min kväll åt att städa i ordning och sortera upp saker här. Kanske kommer jag då få lite mer ordning.

Bilder på ett stökigt rum gör ingen glad, därför är dagens inlägg bildlöst.
Sov gott!

7 kommentarer:

Jo sa...

Flytta är slitigt, men samtidigt rätt kul! Hoppas att du får ordning på röran snart! Kram

Malin sa...

Skönt att det nästan är klart nu så du kan slappna av och stöka runt utan att bli galen av flyttsyndrom!=)
Här i Gbg är det mörkare än vanligt men min nya tapet lyser upp hela tillvaron så jag går lite på moln när jag sitter och tittar på den om kvällarna.
Nu är man lixom lite kaxig, kan tänka mig att tapetsera hela lägenheten..och hur skulle det se ut?=)
Ha en härlig dag Pysselpralinen, jag är glad att du är tillbaka!!!

Helen sa...

Det är jobbigt att flytta, men det blir säkert jättebra när du kommit i ordning.

Fröken Fräken sa...

Ja, man hade ju börjat bli orolig! Har Pysselpralinen blåst bort i Hemavan eller gått bort sig i hufvudstaden, frågade jag mig själv. Typiskt att du lämnar Göteborg när jag åker dit!

Får du tid över så kan du ju hänga på min utmaning!!

Susanne sa...

Stökiga rum kan vara hur härliga som helst! Jag vill se! :-)

www.undersolen.se

Monkan sa...

Jo, jag vill se på stöket! ;-) Fast jag gissar att jag har det stökigare helt utan flyttande... Mitt stackars köksbord som fick komma fram och andas när jag hade frukostgäster härom veckan/helgen, har nu återigen blivit osynligt.

Oj, så du har kört en vända flyttlass till, men då är det klart nu alltså? Kanske du får njuta av en långhelg nu? Eller är det bara vårt företag som har "klämdag" på fredag som inte alls är i kläm, men för att vi ska ha ett antal såna dagar per år och då är allhelgona-fredan utvald.

Monkan sa...

En liten hitflyttningspresent att hämta hos mig :-)