tisdag 4 november 2008

Ny lya

Hurra!

Jag fick den! Om en månad flyttar jag till en egen "lägenhet" i en villa. Med kristallkrona i taket!
Det känns så himla skönt att jag nästan blir lite nervös bara för att det verkar så bra.
Jag kanske till och med kan ha en julgran, oh ljuva tanke!

Just nu håller jag på med ett litet julpyssel...som jag inte kan visa, för den vissa personen som ska få pysslet kan eventuellt kolla i den här bloggen. Besvärligt!
Idag inhandlades plastringar på Åhléns. Det blir nog bra tror jag.

Imorse kom jag försent till ett frukost möte. För ingen hade kommit ihåg att tala om för mig att tiden var ändrad. Så kan det gå när man är ny på jobbet. Man får vara lite hårdhudad...

5 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Vad kul med lägenheten! Grattis! :-)

Jo sa...

Åh, vad härligt med lägenheten! En egen julgran är ju inte helt fel! Hoppas! :D

ha det gott! Kram

Susanne sa...

GRATTIS till nya kristallkronelyan! Låter otroligt fint och härligt! Och det är ju klart att Du ska ha julgran! :-)

www.undersolen.se

Fröken Fräken sa...

Ojojojojojojoj! Skicka mig ritningarna, här ska planeras!! (jag är sjuk och uttråkad och behöver stimulans) Lägenhet i villa, alltså hur funkar det? Tidigare stort enfamiljshus som nu är uppdelat i lägenheter? Hur som helst, ett stort hyvens grattis! Förstår om det inte blir något mer uppackande tills du flyttar vidare. Det blir väl att kryssa dagar? Och så får du flytta in och sätta igång och julpynta på direkten!

Japp, det är gröt i hjärnarn och uttråkade pysselfingrar. Jag kan erkänna att jag var tvungen att ställa mig att måla två krukor idag för att jag inte skulle bli tokig, för det här med att hålla mig i stillhet är ju inte min grej.

Åh herregud. Jag ser på Äntligen hemma och en sak står väldigt klar för mig. Jag skulle aldrig aldrig släppa lös Lulu hemma hos mig. Guldvägg med guldprickar. Jag får rysningar längs ryggraden.

Malin sa...

Wohoo, grattis!!!
Härligt att du lyckades knipa en egen lägenhet!
Nu kan du pyssla, slänga grejer hur du vill och julgran är ett absolut måste=)
Själv funderar jag på vart julgranen ska stå i år. Ommöblering här hemma gjorde plötsligt allt mkt svårare. Men julgran blir det, sanna mina ord!