onsdag 12 november 2008

Även chefer kan vara korkade

Om man sitter i lunchrummet, ensam i lugn och ro, och just ska ta en tugga av sin eftermiddags-macka som man fixat ihop för att inte svälta ihjäl, då vill man gärna få vara ifred.

Eller åtminstone bara få besök av någon mysig och lite pratsugen kollega.

Men vad man inte vill är att ens chef ska storma in och utbrista: "Men Skagenröra, det är väl den produkt innehåller flest E-nummer av allt - vad äter du egentligen?!!"

Mm. Vad sugen jag blev på min goda macka nu.

Bör tilläggas att chefen inte är näringsexpert. Bara jävligt korkad ibland.

Igår sydde jag fast över 20 st små runda ringar på en "sak". Snart är den klar. Gissa gärna vad det ska bli, bara inte högt för även bloggen har öron...

6 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Åh vad irriterande! Jag bara avskyr såna där kommentrarer när dom kommer från folk som egentligen inte vet nåt men gärna vill verka osm att dom gör det. Grymt irriterande!

Angående pysslet så tänker jag så det knakar..
-Kan det kanske vara en adventskalender? *viskar*

Malin sa...

Hahaha, låter som en kollega till mig. Han har iofs slutat nu men när han jobbade hos oss sa han sånt heeeeela tiden.
Herre, vad är det me folk undrar jag då?! Låt mig äta min macka, det är ju trots allt jag som äter den, ingen annan.

Pyssel, va kan det vara för spännande? Tänkte på en julkalender först men det borde ju vara 24 runda ringar....hmmm=)
Om du inte har svåra räkneproblem förstås!! hi hi!

Malin sa...

å du, om du mailar din adress så ska du få en liten present av mig. Om du vill ha förstås!!!
Min mail finns på bloggen!!

Jo sa...

Men, så jobbigt med sådana kommentarer! Jag hade själv en kollega som höll på och talade om allt sånt hela tiden, oerhört irriterande. Till slut får man fråga "Om du nu äter så nyttigt, hur kommer det att du ser ut som du gör?" Det brukar bli tyst efter en sådan kommentar. Fast det kanske man inte kan säga till sin chef. Men man kan tänka det ;)

Fröken Fräken sa...

Men alltså! Jag tror faktiskt inte att jag har råkat ut för någon med det beteendet riktigt, men jag har en fd kollega som alltid hade någon ny diet som höll på att provas. Och alla som då åt vanlig mat fick alltid en föreläsning.. och min förra chef sprang alltid runt i lunchrummet och stressade alla och berättade om allt hon hade att göra, att hon minsann inte hade tid att äta, att det bara var hon som städade i lunchrummet, ja kanske bara hon som höll ordning i heeeela världen. Kan man få sitta och äta i lugn och ro eller?!!

Hm vad kan det vara för pysslerier på gång? Nu ser jag ju redan att Malla föreslår julkalender och det verkar ju troligt... då bara måste jag ju föreslå något helt vansinnigt...hm.... hm...kanske en kristallkrona the pysselway i väntan på den riktiga i den nya boningen??

Jenny Aronsson sa...

Ha ha ha, nästa gång du sitter i fika rummet kan du inte riktigt kräma till det och ha med hmmm. pommes eller Håkans och min special, kebabpizza med pommes ovanpå. Det är så busigt och bra. Tips gå in på min blogg och klicka på länken under häxan surtant. Där kan du lära digg många bra knep.

Ja det var en till sak jag täblte på. Om bröder vill ha bloggadresser så får dem ge ut sina riktiga email adresser. Jag har 2 st som inte fungerar. Det är svårt att sms en hel konstig lång blogg, min telefon är inte kvalificerad för sånt än. hi hi.