söndag 8 februari 2009

Lite pyssel på söndagskvällen


Mysig utsikt en söndagskväll tycker jag.


Ibland räcker det med små förändringar för att det ska kännas nytt och fräscht. För de som inte redan köpt en kalender rekommenderar jag varmt att införskaffa en som har genomskinliga plastfickor i början och slutet. Då får man nämligen möjligheten att skapa en alldeles egen och personlig almanacka. Jag har redan stajlat om min för andra gången i år. Kanske blir det en ny look för varje månad? Med ett scrap-ark från Panduro och en liten bit från en tapet känns min kalender nu väldigt mycket som jag.


Och mina nya band-askar är redan fyllda till brädden!

7 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Vad fint det blev. :-)
Jag kom just på att jag glömt lägga upp min egen kalender på bloggen, ska se om jag kan komma mig för att ta lite bilder ikväll. Min är ju såklart pimpad i rött med vita prickar! ;-)

Malin sa...

Åh, vad fina band du har. Så många också!
Vad gör du för kul med dem egentligen. Det vill jag ju veta=)

Är så mätt för idag har jag bakat semlor. Jag som inte ens gillar semlor..
Fast om man varken äter middag eller frukost kanske det går ner en semla eller två, bara för att slippa magtrollet som skriker efter lite mat)=)
Hmm, smart att äta semlor så här va?
Njää.. men det var rätt gott!
Jag hällde vanilj i bullarna och piffade grädden med både mandelsmassa och kanel..
Då blev det ju kanon!

Egendesignade almanackor är ju toppen. Jag har en rosa fin från personligalmanacka.se och fick bestämma lite över innehållet istället. Perfekt det med!

Jo sa...

Snajsigt pyssel! Jag är jättedålig på scrapping, har inte alls kommit in på det (ännu ;) )

Skönt att vara hemma antar jag? :)

Cel'Dara sa...

Youtube är en riktig guldgruva faktiskt. Bland annat kan man hitta instruktionsvideor om stickning och virkning och sånt. Fiffigt, eller hur? :-)

Myownhome sa...

Vilken bra idé! :) Och vad fin din blev!

Ha det bra
//Johanna

Fröken Fräken sa...

Åh, de där bandaskarna ser ju nästan ut som lite pigga-upp-sig-godbitar. När man känner sig lite deppig kan man ta fram lådorna, öpnna luckan, sortera om lite, rulla upp något band på nytt och så känns allt mycket bättre. Egentligen borde man ha med sig små provbitar av tyg i en samling i väskan som man kan ha när det börjar verka kymigt. Ett portabelt tygskåp!!

Idag har man varit uppe på benen och flyttat lite grejer som man stört sig på från sjuksoffan. Läget har förbättrats väldigt, och jag är inte ett vandrande sömnmonster. Yej!

Sofftat sa...

Åh vilka fina bilder. Jag älskar ditt fina kakfat med glaskupan, är det ett loppisfynd?