söndag 15 februari 2009

På mitt bord och golv



Numera står Lisa B:s fina kopp allt som oftast på mitt köksbord. Den trivs bäst tillsammans med Rooiboste.

Och nu även på mitt golv, nya skönheter från IKEA. Mjuka färger som jag trivs bäst med.



Jag har säkert sagt det förut, åtminstone tänkt väldigt högt, att IKEA har en del förskräckliga tyger. Idag när jag fick syn på de nyaste tillskotten i kollektionen förvånades jag ännu en gång över varför i hela friden man måste envisas med att kleta hela färgskalan på ett och samma tyg. Varför?! Hittade flera tyger med riktigt snygga mönster, men inte ett enda som jag ville ha.

Nä, IKEA, är det verkligen bara jag i hela världen som inte vill ha skrikiga textilier hemma?





Inte så skrikiga färger tycker jag är vackrast.

1 kommentar:

Jo sa...

Jag håller med dig! Jag hittade förvisso ett fint tyg, men jag ratade rätt många också! Ibland har de jättefina, men de flesta är knepiga.

Koppen ser superfin ut, ett riktigt fynd får jag nog säga! :)

Du får flytta tillbaka hit och åka på Kinna/Borås-turer med mig. DÄR har de tyger! ;)