måndag 2 mars 2009

Det syddes för glatta livet!

Jamen, ganska pysslig var jag ju trots allt i helgen. Solen sken som en galning men jag hade så mycket kul att göra inomhus att det bara blev ett par promenader ute, varav en som jag tajmade bra in med en snö-hagelskur. Och så ringde jag ett viktigt samtal. Och kände mig duktig hela dagen efter det. Men ändå, det pysslades en hel del...


Det gjordes tavlor till köket.


Och fixades ett tygskåp, om än ett ganska litet sådant.


Och så klipptes det och syddes för glatta livet!

3 kommentarer:

Jo sa...

Vad härligt med tygpyssel! :D Vad har du klippt till på sista bilden? *Nyfiken i en strut*

Nu blir jag tygpysselsugen! Men jag ska nog försöka hålla mig till min västklänning, så den blir klar någon gång. Nu stickar jag på fållen nertill, så snart är det "bara" ärm- och halsringningarna kvar. SEN får jag pyssla med annat.
Mina stickade och virkade djur fick flytta hem till sin nya ägare i lördags och den lille killen verkar nöjd, så jag ska nog göra lite fler djur tror jag.

Jag skulle f.ö inte rekommendera leopardvarianten för håret, man ser lite lätt tokig ut, skulle jag nog säga.... :)

Fröken Fräken sa...

Nu känner sig ju mitt tygskåp försummat! Sådär fint vikt är inte mina tyger längre, jag har stuvat runt som en ekorre där inne. Fast jag funderar just på om det skulle vara möjligt att kombinera en jobbresa till Haparanda med en svängom på Ikeavaruhuset där, titta lite på tyger m.m... borde kunna gå...humhum...

Och så blev det visst tygtavlor av det pigga tyget?

Vad roligt att höra att du haft en rekorderlig pysselhelg, jag tror att det var välbehövligt. Jag envisades ju med att ta tag i lite pyssel på söndagseftermiddagen, flyttade runt skåp och lyckades välta tavelramar och ljusstakar över mig (när som helst blir min arm väl blå..) Men man får offra sig helt enkelt!

Ska det sys lite vår/påsk/pyntfåglar? Det ser iaf ut som små fåglar, de där tillklippta bitarna..?

Helen sa...

Vad mycket kul pysslande du har hunnit med i helgen! Tavlorna till köket är jättefina!