onsdag 4 mars 2009

Tråkonsdag

Ikväll känns det som en av de där regniga dagarna på sommarlovet. Ni vet en sån där dag när man bara gick omkring från det ena rummet till det andra och hade tråkigt och inte kom på en enda rolig grej att göra. Lite sån känner jag mig nu. Jag kan liksom inte komma på ett enda dugg som jag vill göra. Jag har gluttat på min hög med halvfärdiga syprojekt men jag ids inte ta itu med dem. Jag skulle kunna skriva färdigt brevet till farmor som jag började på igår, men jag vet inte vad jag ska skriva om. Jag började nyss läsa en bok som verkade ha potential, men lämnade den efter tio sidor. Och nu sitter jag och trycker i mig Ahgrens bilar och har tråk-ångest.

Helst av allt skulle jag velat ha filmkväll med en kompis.
Men det går ju inte.

Suck, jag tror att jag ska gå i cirklar en liten stund nu.



I lördags hade jag inte tråkigt för då strök jag alla mina fina loppisfynd från Småland. Helgen innan upptäckte jag nämligen till min stora glädje en second handbutik som jag inte besökt tidigare. Och till min ännu större lycka hittade jag precis vad jag letade efter, några fina stuvbitar och gamla vackra lakan av ljuvlig kvalitet. Det var en ren fröjd att stryka dem kan jag lova!



4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Va? Var inte sommarloven en enda lång radda av dagar då det alltid var sol, + 25 grader, bad i perfekt tempererade sjöar, lekar i skogen, kojbyggande, pallande av morötter och äpplen i grannens trädgård och kvällar då solen aldrig gick ned och man låg och lyssnade på radio tills man somnade? Eller var det så Kalle Blomqvist hade det? Hm. Snacka om att bara minnas allt bra. (fast inte skulle jag tacka nej till sommarlov nu, det är ju som vuxen man behöver det ännu mer!)

Men jag har inte heller mycket till inspiration här. Jag kollar i Tine Ks katalog på nätet för att få lite idéer, men inget klickar i huvudet. Bah. Den här slemmiga hostan skrämmer inte bort bara kollegor utan även pysselidéer alltså. Jag får väl bara acceptera läget och hoppas att det vänder..

Ja, galningar...! Ja, ser jag på Familjen Annorlunda så kanske jag tycker att jag har det jättebra och jag blir än mer fast övertygad om att jag fattat rätt beslut om att inte skaffa barn. Istället har jag dock sett tretton avsnitt av Project Runway, börjar ögonen bli fyrkantiga ännu?

Helen sa...

Hoppas att dagen idag blir bättre! Jag känner helt klart igen känslan att vilja göra något men inget man har hemma och kan göra verkar ett dugg lockande.

Jo sa...

Känner igen det där... Jag tillbringade gårdagen tillsammans med migränen, så jag var inte det minsta pysselsugen. Vankade omkring eller låg i sängen och försökte sova. Blä.

Idag är migränen väldigt mycket mildare, så ikväll kanske jag kan få färdigt den däringa västklänningen. Bara lite kvar nu. Sen får jag börja på annat skoj! :D

För övrigt skulle jag kunna mörda för att få ha sommarlov nu. Eller kanske inte mörda riktigt, för då skulle jag ju få lov väldigt länge, fast bakom lås och bom. Men jag skulle kunna ge väldigt mycket för sol och lediga dagar!

Malin sa...

Sånna där tråkdagar har jag ofta när jag är sjuk. Det snurrar i huvudet men inget blir gjort.

Idag har jag hunnit en sväng på loppis och för 85.- fyndar man rätt mkt!
Tråkigt nog slog jag sönder en perfekt tulpanvas vid busshållplatsen på hemvägen. Inget att hänga läpp för, den kostade ju ändå bara en tjuga. =)
Glad i hågen slängde jag upp alla fina fynd här hemma och babblade med sambon om alla mina finfina projekt jag ska ha för mig.
Han har insett att det är lika bra att vänta tills jag är klar, det brukar u trots allt sluta ganska bra!!!

Kram på dig och ha en mysig helg