söndag 26 april 2009

Nya grytlappar

Det har inte pysslats så mycket i det Pysselpralinska hemmet på sistone.
Istället jag varit ute i solen en del. Tillräckligt mycket för att få rosa axlar i alla fall. Och rosa är ju fint. Och så har jag hittat ett slott från 1600-talet. Görvälns slott norr om Stockholm. Med väldigt mysiga promenadstigar i skogarna runt omkring. Och så har jag överlevt två kärlekslösa tråkhelger i förorten utan världens bästa kille. Jag fattar inte riktigt hur det gick till men nu är det avklarat och snart är det Valborgshelg och då blir det både flytt och pusskalas. Hurra!

Är det förresten någon mer än jag som upptäckt att SJ har börjat ta ut avgift för att man bokar biljett via deras internettjänst? 47 jäkla spänn (!!!) fick jag betala för att boka en biljett. Det är ju helt Sjukt! Jag kan ju bara säga att det var droppen för mig. Jag tänker ALDRIG mer välja SJ som färdmedel om jag inte absolut måste.
Den billigaste biljetten jag kan få tag på för resan Småland-Stockholm kostar ca 650:- enkel tur. Varenda gång (ca 8 ggr) som jag har gjort den resan har tåget varit minst 30 minuter försenat.
Jag undrar verkligen hur SJ kan rättfärdiga sina extra avgifter?

Nej, som sagt, det har inte pysslats så mycket på sistone. Men förra helgen tog jag mig i kragen och sydde två grytlappar som jag har tänkt göra hur länge som helst. Snygga grytlappar från Pluto produkter stod modell och jag måste säga att jag blev väldigt nöjd med resultatet. De blev precis som jag tänkt mig.





Det rödprickiga tyget är en kökshandduk fyndad för halva priset på Åhléns julrea.

4 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Oj, oj va fina! Pass opp, annars kanske jag kommer o knycker dom! ;-)
Själv har jag inte hunnit pyssla i helgen. Däremot har jag hunnit med ännu ett besök på ikea, så nu har jag äntligen fått tag på "lapptäcks-tyget" som varit slut så länge. Så snart blir det med andra ord nya gardiner till vardagsrummet. :-)
Sydde ju nya till sovrummet för nån veckan sen men har inte riktigt piffat färdigt ännu. Lite piff till bara, sen kommer det upp bild på bloggen. :-)
Kram

Jo sa...

Vad dukig du är! De blev ju jättefina! :D *Lägger i inspirationsfacket*

Det där med tågresor. Jag fattar inte heller hur de kan ha mage att ta ut så jäkla mycket!? Inte undra på att folk tar bilen?

Här bidde det inte så mycket sol, mer kakel. Axlarna är iofs ömma ändå eftersom jag passade på att måla taket i hallen också när jag ändå hade ångan uppe... :)

Anonym sa...

Vilka söta grytlappar!

Myownhome sa...

Vilka fian grytlappar! Härligt tyg också. :)