lördag 9 maj 2009

Loppisfynd



Senaste loppisfynden från Småland och Stockholmsförorten. Ett oanvänt kartotek, en röd liten burk och två broderbågar. Och så en Fugaskål för en femma. Spetsduks-tabletten fick jag när någon rensade ur några skåp på jobbet. Den och dalahästarna fick följa med hem.

Idag har jag gjort stan kan man väl säga. Handlat garner på rea, ätit isglass i solen och trängts med stockholmarna på Drottninggatan. Nu känns det skönt att vara hemma igen och ägna kvällen åt min nya inredningsfavvo, Expressens helgbilaga Leva&Bo. Och så lite Sex&the City medan jag testar min nya pysselidé som involverar de nyinköpta garnerna.
Trevlig lördagskväll!

3 kommentarer:

Jo sa...

Oooh, en fugaskål för en femma? Heja, vilket fynd! :)
Jag börjar bli lite bättre i fingret, så imorgon kanske jag kan pyssla/renovera lite.. :)

Skönt att se att du är i pysslar- och bloggtagen igen! :D
Kram!

Fröken Fräken sa...

Se där! Det är ju det som behövs; att man kommer igång med pysslandet! Här har man ju legat synnerligen lågt med pysslandet, och även om det "stoppet" bara har varit i en vecka, så är det trögt att starta upp det igen. Och idag sa jag nej till att åka till Ikea imorgon för att jag känner mig för trött!! Vem äääär jag?! Förkylningar är ruskiga grejer!

När jag är i Sthlm (och det är ju ändå bara på tillfällit besök) kan jag många gånger känna att det är så mycket brus och folk överallt att det är svårt att vara kreativ. det finns alla möjligheter att köpa pysselmaterial, men det är inte lätt att hitta ro att pyssla. Och så har du ju andra ställen som drar dessutom. Men nu verkar du ju ha kommit på rätt pysselköl igen, OCH hunnit vara på loppis! Det ser lovande ut!!

Jodå, det hanns med lite lopisfynd idag, i KAMP med halva Luleå och halva Finland som också var där. Åtminstone fem av sakerna behöver dock en närkontakt med pensel och färg innan de är presentabla. Får bli penselanskaffning imorgon!

Maria sa...

Småland? Varit här och fyndat?! :) Fina saker du fick tag i iallfall!

Och så härlig blogg, precis sånt här jag behöver när min inspiration sinat! ;)

Kram