lördag 13 juni 2009

New York part IIII








Välkommen till New Yorks största butik "bandbutik" MJ Trimming.

Just när huvudet kändes tungt av värmen och alla nya intryck hittade vi dit.
När min kärlek såg butiken kved han och bad om att få gå och sätta sig på Mc Donalds längre ner på gatan. Där satt han och åt glass i godan ro medan jag njöt minst lika mycket av vad jag såg i butiken. Ett band med cupcakes och några coola knappar blev till slut inköpta och hade de haft bomullsband hade det nog blivit ännu mer shoppat.

Nu mina kära vänner lovar jag att sluta tjata om NY. Och börja pyssla istället. Är det någon som vet var man kan få tag på en klädlina i bomull? Alltså ett snöre/rep som är ca 1 cm i diam.

4 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Jag blir så avis när jag läser om dom mysiga butikerna du har besökt!
Och kul förresten att du kommit igång med bloggandet igen. :-)
Kram

Fröken Fräken sa...

Gå och sätta sig på McDonalds när man kan gå omkring och fröjda sig på en finfin bandbutik?! Ja, jag säger då det! Men huvudsak är ju att du fick gå där och titta i lugn och ro utan någon som stönade och suckade av tristess... Jag kan ju ge mig den på att herr Fräken ska till en mängd musikaffärer när vi drar till Sthlm om en vecka, och då får han då gå där själv ;-)

Hm, snören.. jag tänker mig en hederlig järnaffär eller en affär för båtar och båttillbehör. De borde ju ha sådana grejer på metervara? Kanske t o m Clas Ohlson? Vad har du tänkt hitta på nu månne??

Loppan Lorum sa...

Woooow!

Pysselprinsessan sa...

Vilka underbara butiker du hittat! Wonderful!! :) Å vilket fint tyg på kuddfodralet! Förstår att du vill njuta av det! Jag håller alla tummar och några fler att du hittar ett jobb på "hemmaplan"! Kramar