måndag 27 juli 2009

Småländska skogar och antikfynd bland grisarna...

Tur att det är sol i Stockholm idag för annars hade jag nog hoppat på vändande tåg till Småland! Att jobba en vecka mitt emellan två semesterveckor kan ju tyckas ganska korkat (det tycker i alla fall jag). Men eftersom min kärlek inte har lika mycket ledighet att ta ut som jag blir den här sommarens semester något stökig.

Min vecka i Småland var i alla fall väldigt mysig. Eftersom det mest var moln, regn och rusk blev den en riktig inomhus-vecka. Men såna kan också vara bra. Man får bara lov att tänka bort det där med sommar & sol...

Inregnad som jag var hann jag röja rejält i lägenheten och sortera alla mina hittills nedflyttade flyttlådor. Tv-bänken blev vit och symaskinen kom fram en liten stund. Ett besök till Växjö hanns med, samt en tur till en riktigt skön antik/second hand-butik.

Om ni är i närheten av Ljungby så tycker jag absolut att ni ska svänga in där. Om så bara för att kika på svensk inredning från det senaste seklet. Sex hela byggnader fyllda av möbler och prylar.

Sådärja, då var det bara att slå på jobbmotivationsknappen då. Ja. Just det.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ja, Växjötrakten ligger pyrt till i solligan (till skillnad från Luleå, vill jag bara påpeka!) Det verkar regna väldigt mycket där.. idag skulle det visst ha regnat här, men solen fortsätter att skina och det känns lite som att sitta i ett växthus idag. Fast med doft av oljefärg istället för blommor...

Den där second hand-butiken såg ju riktigt frejdig ut! Jag var iväg till en stor loppislada i helgen. Ja, de hade utspritt alla prylar på gården, diverse partytält och lite huller om buller var man nu kunde knö in grejer. Fast det var ganska dyrt där, som vanligt när det är någon som lever på loppisen s a s. Försöker genomdriva ett besök till en annan second hand-butik på andra sidan stan, som nu äntligen ska ha öppnat efter semestern, men det är lite för varmt för det...

SÅ nu är frågan: ska jag sy klart lite kuddfodral eller gå ut och lägga mig i solstolen?....