söndag 16 augusti 2009

Redan söndag?!!

Helgerna går fort nu och ändå känns det inte som att jag har gjort någonting. Men det har jag ju. Har ju tömt ett billass med flyttgrejer och försökt komma på hur sjutton jag ska finna förvaring till alla saker i den nya tvåan. Men det har gått ganska bra.

Vi har nämligen blivit väldigt bra på att skruva ihop Billy-bokhyllor. Och det känns ju extra fint, eftersom Billy fyller 30 i år. Grattis!

IKEA ja, somliga har ju kontakter så somliga har ju redan hunnit bläddra igenom nya katalogen både fram och baklänges ett antal gånger. Den är trevlig i år, katalogen. Särskilt framsidan. Den ger mig en varm känsla av hemtrevnad på något sätt.

Men tyg handlar jag ju hellre annorstädes. Och innan jag reste på semester fick jag ett paket som jag beställt från nya web-butiken Sydrömmar. Jag är verkligen toppennöjd med köpet eftersom A: det gick supersnabbt, B: var precis det tyg jag letat efter (till ett mycket bra pris dessutom) och C: det följde med ett litet kuvert med tygprover, som en glad liten överraskning.
Det är så kul med nystartade företag av kreativa personer. Extra kul när de också bloggar.


Det prickiga tyget kommer från Sydrömmar. Precis vad jag letat efter!


En liten goodiebag med tygprover. Hade jag haft barn att sy till hade jag direkt beställt det där gulliga kanintyget!


De andra tygerna inhandlades i Berlin, så också några toksöta band. Ja, jag är beroende!


Och nu finns det hopp om livet för nu har jag äntligen fått tag på mönster från Amy Butler. Åh vad jag ska sy trallala! Särskilt nu när jag har mitt alldeles egna Billy-tygskåp. ;-)

3 kommentarer:

Jo sa...

Åh, vilka fina tyger!! Jag blir så sugen på att sätta tänderna något syprojekt nu, men jag har ett "måsteprojekt" först. Nämligen att ta in en brudklänning åt en kompis kompis. Vilket egentligen betyder att jag inte känner henne alls, men jag hjälper till ändå. Jag borde lära mig att inte säga ja till allt, för jag hade nog hellre sytt något till mig själv!
var har du fått tag på Amy-mönstrena? De ser ju jättefina ut!!
Det där med plats känner jag faktiskt igen, även om jag har ett helt eget pysselrum. På jobbet ska de göra sig av med ett antal hyvelbänkar och sådana får man ju bara inte SLÄNGA! Men, men, jag får väl blunda för dem. Eller trycka in en i pysselrummet....

Ha det gott!

emmalill sa...

Så många fina tyger. Det är så roligt at sy, ska försöka avsätta mer tid till detta:)

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Men oj vilka fina tyger. Helt underbara!