tisdag 13 oktober 2009

Mjuka bollar är bättre än hårda glasburkar!



Igår åt jag upp de sista stenhårda biscotti som jag inte ens velat blogga om för att de blev så livsfarliga (för tänderna alltså). Men för att hushållets andra godisgris inte skulle märka att de var slut passade jag på att slå sönder burken också. Glassplitter över hela hallgolvet, häpp!
Och jag som gillade den burken så mycket...snyft!



Nä, hädanefter föredrar jag mjuka chokladbollar framför stenhårda biscotti. Extra kul är det när man kan baka dem utifrån sin egen receptring!



8 kommentarer:

Jo sa...

Vad synd att din fina burk gick sönder! Vi får hoppas att du kan hitta en värdig efterträdare till den!
Ringen är verkligen snygg! Rolig idé med kakreceptet på den! :)

Loppan Lorum sa...

Den är verkligen kanonfin den där ringen! Får nog bli till att skriva upp nåt i den stilen på listan till tomten...

Cel'Dara sa...

Fy tusan vad synd på din fina burk! :-(
Jag bakade också chokladbollar häromdan. Himmel så gott det är! Särskilt om dom har legat i frysen ett tag tycker jag. :-)
Kram på dig

Unknown sa...

synd på skålen!

vilken superfin ring!

tack för ditt tips om maria mena, jag lyssnade på henne igår när jag jobbade!

www.matildasalmen.com

Fröken Fräken sa...

Det var trist med burken! Men nu måste du ju köpa minst två nya: en för att ersätta den som mötte sitt öde och en för att pigga upp dig efter förlusten.

Fiffigt med receptet på ringen, och så känns det som en liten känga åt alla amor vincit omnia-citat som vimlat på smycken likväl som på inredning. ;-) (är jag lite less på det? Japp!)

Ja, det är helt otroligt vad jag spetspysslar. Jag som har avskytt spets! Hur gick det här till egentligen? Jag är förbryllad.
Annars tycker jag att många av mina projekt just nu slutar på ett icke tillfredsställande sätt. Skylten jag gjorde igår blev katastrofalt ful, sprayningen av mina plåtlampor är fortsatt kantad av missräkningar och märken och inte vet jag om målningen av ett par krukor igår blev så lyckad heller... men det kanske vänder...??

Sofftat sa...

Mums för chokladbollar eller som det står i sju sorters kakor negerbollar... Varje gång jag ser det så rycker jag till, konstigt egentligen det var ju så de hette när jag var liten och mittemellan. Din ring är verkligen så fin och personlig, jag håller med fröken fräken i hennes uttalande.
Idag fyndade jag helt underbart söta roliga kökshanddukar tyvärr så har jag kameran 12 mil bort men jag lovar att en bild läggs in inom kort.. Kanske att jag frångår min vana alltså, hmm två blogginlägg samma månad det verkar djärvt för att vara mig. Får fundera om november är bättre.

Monkan sa...

Åh näeee, inte den fina burken! Ringen är jättefin, jag gillar silversmycken. Har du recept på den? Men underbart!

De olika tips på ställen att hitta järn/ståltrådar på som vi fått av vår kursledare är Clas Ohlson, Biltema (som jag brukar kalla världens mest onödiga katalog, det får jag ju äta upp nu... men det beror också till stor del på att de bara ligger på såna ställen man måste ha bil för att åka till), Coop och beställa från Slöjddetaljer. Panduro nämnde han inte... och det lär nog bero på att han hittade allt han behövde hos de övriga så han behövde aldrig fundera på (dyra) Panduro, eller dyra järnhandlare. Men kika i katalogen, de har ju inte alla varorna i butiken men brukar ta hem (i alla fall i "min" Panduroaffär) sånt som man frågar efter.

Spraylim är säkert bra grejer men jag har aldrig använt sånt, är orolig att det liksom ska sprida sig och lägga ett klisterlager över hela köket... Nä jag häller lim (Panduros allroundlim) på pärmen och penslar ut. Man får vara lite snabb :-)

Miss Cherry sa...

Vad tråkigt att burken gick sönder :( Men ett bra sätt att soppa undan spår av eventuella synder!) Jag som älskar hårda biscotti, men detberor på hur hårda de är förståss...

En recept ring minsan! Toppenide!