söndag 25 oktober 2009

Söndag - vilodag


Ibland är livet lite upp och ner.


Då är det bra om man står fast förankrad i något stabilt.

Hej och hå!
Där sprang en hel vecka iväg och jag har mest ägnat den åt att prata högt för mig själv, skriva ner viktiga ord, fundera, planera och vända ut och in på mig själv. Två viktiga möten i slutet av veckan gjorde mig ganska virrig och disträ.

I fredags for jag till Stockholm. Svisch, svisch! Upp jättetidigt, hujedamej! Snabblunch på Mc Donalds. Viktigt möte, som var riktigt trevligt. Några timmar på stan innan tåget gick till Norrköping. Svisch, svisch: Indiska, Granit, Panduro, Mattsons band, Berry, Mique, H&M home, Tasty house och sen tåg till fina Syster Yster.

Livet som arbetssökande är ju lite upp och ner och man måste ägna en del tid åt att vända ut och in på sig själv. Så idag, på söndagen - vilodagen, har jag tänkt ägna mig åt att landa och sortera mina intryck. Och plocka fram lite spännande pyssel som jag gått och funderat på...

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Ah! Jag ser framför mig din shoppingväg! Låt höra, vad tyckte du nu om HM Home?? Jag tycker att det är bra att man kan få se och klämma på grejer som annars är postordergrejer, men jag kan ju inte påstå att det är inspirerande där!

Jorå, både veckor och helger springer iväg i värsta Usain Bolt-hastighet. Idag gick ju all tid åt att komma i ordning efter all oreda bokhyllorna skapat (ja, lite oreda låg jag bakom själv) och det enda jag hann pyssla var en kudde och måla en ram två gånger. Ska det kallas pyssel det? Men nu på fredag är det ledigt, hurra!!!

Hoppas att de viktiga mötena gick hyvens bra.