måndag 9 november 2009

En stackars övergiven blogg

Det sa inte ens poff och så var det en ny vecka! Och jag har inte bloggat på sex dagar. Jag blir lika förvånad som alltid över hur en vecka kan gå så obegripligt fort.

Men under tiden som stackars bloggen har varit övergiven har jag:

- sytt fyra väskor
- och klippt till tyget till ytterligare två
- ägnat en hel dag åt hushållssysslor som tvätt, städ och bakning
- skickat ett paket till far
- farit till Göteborg och tillbaks på en ytterst kort och fullbokad helgtur
- gått på 30-års fest och firat
- besökt det numera tv-kända varuhuset i Ullared
- handlat två julklappar och en adventsljusstake
- glömt att ringa far på fars dag

Och just det ja, jag har ju fått ett jobb också. Glömde nästan att nämna det... ;-)

5 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Oj vad du hunnit med! Och GRATTIS till jobbet!! :D

Cel'Dara sa...

Oj så duktig du har vart under veckan! Själv sitter man ju nästan här och skäms för hur lite man har fått gjort. :-S
Kul med jobbet förresten! Grattis! Vad är det du ska jobba med? :-)

Fröken Fräken sa...

Whoooie whooie! Ja, de är ett slags bussvisselhurrande som jag försöker mig på! Grattis till jobbet! Trist att det nu, troligen, blir pysselinskränkningar förstås, men med sex väskor under konstruktion så kanske du har så att du klarar dig ett liiiitet tag. DU hinner med mycket på en vecka, jag tycker att jag bara jobbar....

Jo sa...

Men, vad roligt! :) Stort grattis till jobbet! Hoppas att det är ett jobb som du gillar och ser fram emot!
Tur att du har pysslat som en tok nu då, så du har fått pyssla av dig lite inför jobbstarten! ;) (När börjar du?)
Många grattiskramar!!

Monkan sa...

Men, jag vill se!!! Sytt väskor, sånt kan man väl inte bara skriva, och fresta. Hallå vi pratar väskor, sånt måste man ju visa! :-) Nämen, glömde ringa, oj oj. Själv ställde jag in fars dags-besöket, jag var förkyld med feber som precis gått bort, syrran var sjuk inne på andra veckan, det var liksom inte läge, så vi firar pappa nästa helg i stället.

Handlat julklappar, oj, du är nog först i världen ;-) Jag skulle iofs kunna "handla", vilket innebär gå till bankomaten... för syrrans barn brukar bara önska sig pengar. Sååå tråkigt, men jag fick till rätt bra paket av det ändå förra julen :-)

Och adventsljusstaken, hur ser den ut då månn tro? Jag skulle behöva hitta nåt att ha feta ljus i. Men idag köpte jag nåt annat, en fönsterstjärna att ha värmeljus i, tror den matchar förra årets adventsljusstake.

Jobb! Vad roligt, grattis! Nåt du kan berätta om? När får du börja? Har de en bra inställning till pysslande? :-)