måndag 23 november 2009

Planer inför en skojig vecka



I helgen reste vi till Tyskland för att gratulera en 60-åring. Det blev kalas med släkten och min hjärna arbetade på högvarv hela tiden för att försöka förstå vad de sa och klura ut vad jag kunde svara. Så igår var jag trött när vi kom hem. Men nöjd och glad över att vetskapen att jag har ännu en vecka kvar innan jag börjar mitt nya jobb. En riktig pysselvecka hoppas jag!

Denna ljuvliga vecka har jag bland annat tänkt:

- måla och sätta upp hyllplan i hallen.
- göra deg till julkakor
- pyssla med lera
- knåpa med julkort
- plocka in trevliga saker från naturen så som mossa, lingon- och blåbärsris och en granruska

Jo, förresten. Sånt där härligt väder som det är på bilden var det hela helgen! Tjoho! Det fick min själ att göra några glädjeskutt.

Fotot är förresten taget i en staden strax utanför Berlin i den östra delen, där vi var.
Trottoarer är det fortfarande lite si och så med. Ibland övergår de bara i tillplattad jord. Men granar och andra träd växer överallt i bostadsområdena.

2 kommentarer:

Jo sa...

Hoppas att du njuter riktigt mycket av din pysselvecka! :) Själv skulle jag ju avverka en pysselhelg men det bidde mest virkning och stickning i soffan, inte sömnad som jag trodde/planerade. Men symaskinen står ju kvar, så det ska nog hinns med.. ;)

Det ser gemytligt ut med träden sådär, man kunde ju hoppas att vi får lite mer träd i våra tråk-bostadsområden. I ett område utanför Gbg hade arkitekterna planerat för att de befintliga träden skulle sparas när det nya området byggdes, men det var ingen som tänkte på alla byggmaskiner som skulle få plats. Det blev inte så många tallar kvar som de hade hoppats på.... Men tanken var god!

Fröken Fräken sa...

Men så otroligt mysigt det låter!! Behöver du en assistent?
Jag skulle så mycket hellre vara hemma och dona. Men istället ska man ut och resa, totalt 14 timmar (suuuuuuck) tur och retur. Och tre tågbyten... det är synd om mig!