onsdag 18 november 2009

Tetrapack

Idag är det en hemmafixardag. Regnet öser ner utanför och jag går och plockar med lite av varje. Ringer viktiga samtal, tvättar en maskin, lagar paj till lunch, tvättar en maskin till och röjer upp i klädkammaren. Dagen går fort när man har roligt! ;-)

En annan rolig sak som jag gjorde förra veckan var att sy tetra-väskor. Jädrar i min lilla låda vad roligt det var! Jag fick verkligen upp farten och hela vardagsrumsgolvet, soffan och bordet förvandlades till syateljé. Det var kul att blanda olika tyger, vaxduk och band.









Vaxdukstyget är från Stoff & Stil. Banden har jag köpt i Berlin.

5 kommentarer:

jojo sa...

Åh, fina Frau Tulpeband! Jag har ännu inte funderat ut vad jag ska göra med mina. Väldigt söta blev neccesärerna. Skönt med en fixardag också, det skulle jag behöva (framför allt rensa avloppet, blä).
Kram

Unknown sa...

nämen vilka fina!! och de där söta små banden var ju bara huuur fina som helst! ååh, det där med babuschkorna (stavas?) blev jag kär i!
vad ska du ha i dem?

ja det är supermysigt att jobba lite med sin mamma!

www.matildasalmen.com

Pysselprinsessan sa...

Grattis grattis till jobbet! Gu se gött att måsta kliva upp på mornarna igen! ;P

Jepp, det är en byggnad i Köpenhamn. Mitt på kända shoppingatan ligger en kyrka man kan gå upp i och titta på utsikten. Såklart måste men betala (vilket jag är lite emot) men det blev några fina bilder för pengarna i alla fall...

Vilka fina trekanter du sytt! Himla läckra! Jag önskar jag hade lite syinspiration oxå! Men nu fick jag minsann lite mer! Har föresten letat fram ett julgrismönster som jag skall testa! Hur går det med ditt julgrisande? Blir det en kopia av grisen du köpte? :)

Jo, du som bor i södra delen av Sverige... Har du några Göteborgs-tygbutik tips på lager? Ska nämligen dit på kurs om 2 veckor!

Kramar

Anna Puimunen sa...

Hejsan.

Vilken härlig blogg du har :-D

Själv försöker jag också pyssla den lilla tid som finns över när man har småbarn :-)

Var hittar du dina mönster till necessären och det super fina glasögonfodralet? Kanske man kan få köpa det av dig?

Ha en trevlig helg // Mvh Anna "Lilleliten"

Vivvi sa...

Hejsan! Vilka fina små påsar du gjort! Du har en inspirerande sida, tack för den! Är imponerad av er alla där ute som är så duktig på att sy. Skulle själv vilja sy en sådan som du gjort.. men har ingen aning om hur och var jag ska börja. Är en nybörjare vad gäller att sy.. Du har inte lust att ge mig en liten beskrivning.. eller det kanske finns någonstans på nätet..
Trevlig advent! mvh Vivvi