måndag 25 januari 2010

Möbler till något nytt



Som synes på bilden har det handlats en del skåp och grejer på sistone. I bakgrunden står snygg-skåpet. Och den här byrån är senaste second hand-fyndet, från Pingstkyrkans loppis. Ett blivande hallbord tror jag bestämt.

Egentligen har vi verkligen inte plats för fler saker. Varken möbler, porslin eller prylar. Men jag har handlat en del på sistone ändå...

För...vi ska nämligen flytta! Till en fyra (!!!) med öppen spis och balkong. Och utrymme både för pyssel och gäster.

Jamen, visst ser ni mitt breda leende som sträcker sig från ena örsnibben till den andra! Jag är så himla glad!

12 kommentarer:

Jo sa...

Öppen spis? Balkong? FYRA!? Säger du att du dessutom inte har någon granne ovanpå, så blir jag på tok för avis! ;)
Skoj med större, då kan du ju få utlopp för allt pyssel som bara vill ut! :D

Zazzan sa...

Åh, himmel en sån lycka! Nu är jag så avis så jag nästan spricker!
När flyttar ni då? Kram

Fruädel sa...

What!!! Ojojoj, vilken lyx! Gud va roligt, grattis! Ja men då har du ju en anledning att handla lite, hihi!
HÄRLIGT!
Kram på dig söta du!/Tess

Loppan Lorum sa...

Oh. My. God. Låter helt fantastiskt! Grattis!!

Fröken Blund sa...

oh my...såg precis ditt blocket-fynd...skåpet.
det hade jag oxå kört 30 mil för. väldans fint. och en fin blogg oxå, som jag hittade från Fröken P.s sida. kommer hit igen...

Anonym sa...

Men de låter ju helt underbart! Ska bli spännande att få se de nya. Kram

Emmie sa...

nämen ååå så härligt!!! jag måste säga att jag blir lite avundsjuk, längtar också efter en stor lägenhet och öppen spis eller kakelugn är ju rena lyxen!!!jag och min sambo bor i en etta...liite trångt när man är lite pysselgalen...:)
men grattis till flytten!

viktoriaK sa...

Åh, jag skulle också vilja ha en öppen spis!

kram

Unknown sa...

vad kul! grattis till det!
då är det bara att shoppa vidare! ;-)

tack för utmärkelsen! ska ta tag i det någon dag! tack!

kram
www.matildasalmen.com

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Här kommer jag in lite sådär i efterhand... Stort tack för utmärkelsen och dina fina ord. Så glad jag blir! Ska fundera lite och se vad jag kan hitta på för 7 saker...

Söt liten byrå! Helt perfekts om hallbord, då den rymmer förvaring utan av vara stor och klumpig.

Och så roligt att flytta! Eller ja...roligt med ny lägenhet. Själva packandet och uppackandet är jobbigt, tills man kommer till den punkten då det är dax att börja göra fint på nya stället... ;-)

Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Okej...nu när jag har haft min lilla bloggrunda inser jag att det faktiskt inte är måndag, utan torsdag. Jag har varit ute på resa i jobbet och är uppenbarligen helt dagvill. Därav min lilla sluthälsning i min förra kommentar... :-D

Fröken Fräken sa...

Nämen så roligt! Jag vill också flytta till större! Eller egentligen vill jag bo kvar här i samma hus, med världens tystaste grannar, men jag vill bygga ut med två rum till.. kan det tänkas gå att genomföra? Jag gissar på nej från min hyresvärd...
Och så får du balkong och öppen spis.. Jag kämpar verkligen med att INTE bli avis, men det är inte lätt!! ;-D