måndag 28 juni 2010

Favoriter



Dagens lunch - tyska brötchen och gigantiska coctailtomater serverade jag mig själv på nygamla favoritfatet. Jag har letat urlänge efter fat med "brodyrkant". De flesta som finns på loppisar är ju tyvärr galet dekorerade med frukter, rosor, vackra damer i skrikiga färger och de är alltid guldkantade. Helt enkelt inte min grej.


Före svintoskrubben

Men skam den som ger sig, för några veckor sedan hittade jag äntligen två stycken fat med goda potential. Och vips, med hjälp av lite Svinto, var de handmålade motiven bortskrubbade.

3 kommentarer:

Emmie sa...

så finurligt att använda svinto! har aldrig slagit mig att man kanske kan ta bort sådana tryck som jag inte gillar på fat, tallrikar osv. tack för tipset!:)

Anonym sa...

Gud va gott de ser ut!

Unknown sa...

så fint!! verkligen jättefint! kul idé att "brodera"!

ja midsommar var underbar!
din midsommar lät osvensk ja, men väldigt trevlig ändå! hihi! :-)

www.matildasalmen.com