torsdag 10 juni 2010

The housewife has returned



Igår tvättade jag 6 tvättmaskiner och städade hela lägenheten. För att göra det hela liiite roligare tog jag tid på mig själv och konstaterat att det tog två och en halv timma att städa hela slottet. (Men så var det pinsamt ostädat också).

Anledningen till att jag var tvungen att köra sex maskiner tvätt är inte för att vi inte tvättat på fyra år utan för att maskinen i det här huset är yttepyttig och minimal. Så det blir några vändor upp och ner. För givetvis finns det ju bara en maskin.

Fast jag är ju glad att jag har en tvättmaskin att kasta in grejerna i. Vi tittade på Maria Larssons eviga ögonblick häromdagen och när man ser den får man en liten känsla för hur hård vardagen var för arbetarklassens kvinnor i början av 1900-talet. Tvättbräda är ett ord som jag tycker enbart passar för Brad Pitt.

1 kommentar:

Zizzi sa...

Vad effektivt! Jag brukar också försöka göra städningen lite roligare! Ibland brukar jag belöna mig själv med en kaffe paus eller att få sitta en stund och pyssla eller måla eller lite datortid efter varje rum som är städat.