onsdag 2 juni 2010

Knappar och sytråd





Då och då ger jag mig ut på fyndjakt. Det händer kanske en gång varannan vecka sådär. Ibland blir det en lördagstur till second handbutiken här i stan och ibland blir det en sväng till byhålan två mil bort. När jag har möjlighet brukar jag köra ner till Gun, som har hand om min favoritloppis. Gun har alltid fina saker till bra priser och hon är inte sen att pruta med sig själv. Det gillar jag som oftast känner mig för snäll för att pruta.

När jag var i grannbyn i norra Skåne för några veckor sedan hittade jag trevliga sybehör. Med refill-referensnummer kvar och allt.

5 kommentarer:

jojo sa...

Hej hopp! Fina fynd. Kul att du tänker virka lite skallror... Huvudet är en "extradel" som jag virkar på.. Hos IA nyckelpiga finns en jättebra och pedagogisk förklaring på hur man lyckas. (jag syr dock inte ihop delarna, utan virkar bara ihop dem..)

http://ianyckelpiga.blogspot.com/2009/06/giraff-monster.html

Jag brukar ibland virka två fm i varje maska precis ovanför nosen, och minska samma antal vid "nacken" (en sisådär två varv) för att få till en liten "bulle". Annnars precis som IA. Min My Little Pony visar hur det kan se ut... Grönbert är gjord som IA:s giraff.

Hoppas det var till hjälp.

Anonym sa...

Jo, visst var det oss du såg i Smålandsposten. Vi gifte oss för 4 år sedan och fotografen frågade då oss om hon fick använda vårt foto i sin reklam. Det sa vi ja till. Förstår inte vad som hänt sedan dess, för vårt foto har använts av Smålandsposten i deras egna reklam flera gånger i år. Vi får nog snart begära provision…

Emmie sa...

finfina fynd!
det där med att pruta...jag önskar att det fanns fler loppisar här där man kunde göra det. på våra second hand står det lappar och skyltar med att här prutar vi inte. tycker jag är tråkigt, då går ju lite av kontakten bort..

Zizzi sa...

Vad roligt att hon prutar med sig själv!

Bortbytingen sa...

Åh, såna här knapprader är fina. Har en ställning med massor av färger själv. Inte för att de säljer så bra, men jag blir glad av att titta på dem.