torsdag 8 juli 2010

Syhörna





Under en period har det pågått diskussioner i vårt hem angående vårt gemensamma gäst-/pyssel-/arbetsrum. Ja, det råder vissa oklarheter kring vad detta rum egentligen är och ska kallas. Tydligen tycker någon att någon annan har lagt beslag på allt för stor yta till sitt kreativa skapande, till exempel sin symaskin. Så därför fick denna någon i uppdrag att ordna ett nytt ställe för sina syprojekt.

Efter lite sågande, filande, målande och borrande (ja, jag vågade borra - och det var skitkul!) har jag nu en alldeles egen syhörna. Och jag har skapat den helt själv.



Jag känner på mig att det kommer skapas fantastiska saker här!

7 kommentarer:

Jo sa...

Klart att du kommer att skapa underverk där! Det ser ju jättefint ut! :) Fast jag anar att du inte breder ut dig riktigt lika mycket som jag gör. Sådär fint och städat hade jag nog lyckats hålla det i ca två minuter, sedan hade det sett ut som ett bombnedslag :)

Zazzan sa...

Vilken fin liten hörna. Det ska bli skoj att se vad du kommer att skapa där. För jag tar förstås för givet att du kommer dela med dig av dina alster här på bloggen! :-)
Själv har jag inte tid för pyssel nu när jag packar för fullt. Men idag köpte jag en lampa som jag ska piffa till med lite ny färg sen när vi har flyttat. Jag tror jag lägger upp den på bloggen idag. Så får du åtminstone se en före-bild till att börja med. :-)
Kram

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Och så mysigt med en egen liten hörna.

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Emmie sa...

himla snajsigt! den ser mysig ut! ( det syns att du inte har hunnit att använda den ännu:)

Anonym sa...

Men vilken mysig syhörna du har! Där kommer de skapas mycket vackert! De är jag säker på! Kram

Zizzi sa...

Jättefin syhörna!

Slow-Eva sa...

Vad skönt med egen egen vrå som är din. Jag saknar det. Vi köpte ett extra långt matbord för att symaskinen ska kunna stå framme i perioder. Men det är klart att jag saknar något eget. Jag har iofs en egen pyssel-garderob i dotterns rum :) Undrar hur många år jag få ha den ifred?