lördag 13 november 2010

Julloppis

Nu har loppisarna fullkomligt exploderat i rött, glittrigt julpynt och gamla tygtomtar. På lördagsloppisen fanns det väldigt mycket julsaker idag men inte mycket som var så fint.



Därför blev jag glad när jag hittade den här snygga bonaden (eller duken?). Den hamnar nog direkt på väggen i matrummet.



Några flugsvampar och en ljusstake i pressglas till min växande samling fick också följa med hem.

Ikväll blir det en tur till julmarknaden i Huseby. Jag var inte särskilt imponerad förra året men jag är villig att ge den en chans till.

Efteråt ska vi hem till några tyska vänner och göra "Feuerzangenbowle". Har ingen aning om vad det är mer än att det har med glögg att göra. Och glögg är ju alltid bra!

3 kommentarer:

Jo sa...

Ooh, Feuerzangenbowle har vi varit på ett antal gånger! :D Det är gott och man blir inte alltför onykter av det, även om man hinkar en hel del ;)

Obs: Om du inte är grym på tyska, kan du behöva en simultantolk till filmen som ni kanske tittar på. Den är svartvit och från 30-talet om jag inte minns fel!

(Jag och J har gjort FZB ett par gånger och lyckats att bland annat starta brandvarnaren hemma hos mamma o pappa...)

Hoppas att ni får lika trevligt som vi brukar ha!

Jo sa...

Edit: Filmen är fr 1944 :)

Zazzan sa...

Jag har vart på julmarknaden i Huseby 3 ggr, och jag har tyckt det har vart lika mysigt varenda gång! :-)