lördag 6 november 2010

Kontrollant nr 3





En loppisfyndad duk i originalkartong, aldrig använd. Jag vågade knappt slita upp plasten på paketet.



När jag öppnade paketet trillade den här lilla lappen ut. En viktig biljett som ska användas vid eventuella klagomål. Om det visar sig att duken har några defekter kommer stackars kontrollant nr 3 att åka dit så det ryker om det!

Jag kan inte låta bli att tänka på Sällskapsresan och Stig Helmer som arbetade som kontrollant av brödrostar. Det gör mig full i skratt.

Tur att min duk var felfri. För vem vet vad kontrollant nr 3 gör idag..?

1 kommentar:

maria sa...

Lite fint och rörande på något sätt att hitta ett meddelande från en svunnen tid sådär.

Jag tror att kontrollant nr 3 är på väg hem från Kanarieöarna med sina barnbarn just i skrivande stund ;-)

http://millyomolly.blogspot.com