fredag 31 december 2010

Gott nytt år!



I juli var mina röda tår på semester i Skåne. Trots arbetslöshet och många tuffa tankar kämpade jag mig upp ur deppen och gjorde den här sommaren till en av de allra bästa i mitt liv.

Fem månader senare är utsikten lika tjusig och mina tår lika röda, fast den här gången av kyla. Det har varit ett bra år och jag har pysslat, gått på loppis och träffat min mamma mycket mer än jag gjort på länge. Med andra ord: inget ont som inte för något gott med sig. När man inte har något jobb att gå till om dagarna har man lite mer tid att göra annat som är roligt.



Nu hoppas jag att 2011 blir ett lika bra år, med mycket sol, värme och glädje. Och visst ser det ljust ut. För i onsdags fick jag ett nytt jobb.

7 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Det låter ju verkligen lovande, stort grattis och gott nytt år!!

Anonym sa...

Jag önskar dig ett riktigt gott nytt år! Kram

Zazzan sa...

Vad kul med det nya jobbet! Grattis! Och än en gång tack för dom fina julklapparna. :-)
Gott Nytt År!
Kram

Jo sa...

Vad roligt med ett nytt jobb, grattis!
Gott nytt och pyssligt år! :)

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Grattis till nya jobbet. Så roligt!

Och såklart...Gott Nytt År! :)

Malin på pastill.nu sa...

Åh vad roligt, stort grattis!! och gott nytt år :-)

Fröken Fräken sa...

Nice! Snyggt intro till den nyheten! Grattis till det nya jobbet. Jag hoppas att det är roligt, utvecklande, bra betalt och har många semesterdagar! :-D
Och utan knepiga chefer eller kollegor..