tisdag 11 januari 2011

Fåglar



Hos Fabriken är tisdagstemat "Djur i inredningen".

När min mormor hade dött upptäckte vi att hon och morfar måste ha hyst en speciell förkärlek till fåglar. Det kryllade nämligen av olika fågelmotiv på konstverken i deras hem.

Kanske har det gått i arv, denna fågelfascination. För jag tycker ju att fåglar är världens vackraste djur. En fågelfavorit hemma hos mig är ugglan, hittad på en loppis. Från början innehöll den en starkt parfymerad kräm. Hos mig är den bara en uggla.

1 kommentar:

Loppan Lorum sa...

Sicken fin liten uggla! Jag märker att jag blir mer och mer förtjust i fåglar för var dag, kanske grundar det sig i den välbesökta fågelmatningen vid stugan? Fastnar i alla fall hela tiden för tyger och tapeter och annat med fåglar på. Men fågelburar går bort - frihet ska det vara!