söndag 10 april 2011

Lillasyster halvliter



Efter fredagen orosmoln över otäcka kryp har jag för ovanlighetens skull låtit bli allt som har med loppis att göra i helgen. Bara tanken på att råka få med mig någon ohyra hem gjorde mig väldigt osugen på loppis.

Nu råkar det ju vara så att jag inte har hittat minsta lilla tecken på ohyra i lägenheten, varken kryp, larver eller döingar så jag börjar tvivla på att det verkligen är fråga om tygätare. Och ingen blir ju gladare än jag om jag har rätt. Håller tummarna och fortsätter att noggrant syna varenda vrå och skrymsle efter tecken på gnagda textilier.

Förra veckan vågade jag däremot fortfarande gå på loppis och då hittade jag den här godingen. Lottens fynd i vintras väckte habegär och nu hoppas jag ännu mer på att hitta storasystern, litermåttet! :-)

2 kommentarer:

Lotten sa...

Åhh precis den där har de i min favvoloppis. Tyvärr vägrar de sälja den... de har den som pennställ vid kassan. Jag vill oxå ha tag i en sådan ;-)

Vad skönt att du verkar ha klarat dig utan skadedjur....

Kraam Lotten

Zazzan sa...

Lyllos dig som har så mycket prickigt porslin. Nu blev jag ju ruskigt avis måste jag säga!
Förresten så tyckte jag att din Have a seat-kudde var otroligt söt. Och bollfransen var pricken över i:et verklige, så den tycker jag att du ska vara nöjd med. :-)
Kram