fredag 8 april 2011

Städa som en galning!

Brrrr!!!!

I morse upptäckte jag två små hål i min aldrig använda (dock tvättade) topp från H&M. Nedrans också tänkte jag och förbannade klädernas dåliga kvalitet och vår dåliga tvättmaskin. Men så började jag tänka....
...och kom på att jag ju upptäckt hål i två andra tröjor alldeles nyligen...
Skumt!

Jag kastade mig över datorn och googlade. Och vips kunde jag utesluta dålig kvalitet och tvättmaskinshaveri. För hålen i tröjorna tyder starkt på att vi har fått pälsängrar. Och DET är INTE kul!

Jag var helt nojig hela dagen på jobbet och bara längtade hem efter att få riva ur min garderob och leta små baggar, och sanera!

Således ägnades kvällen åt att röja ut kläder, städa ur garderoben och proppa frysen full av klädesplagg. Ängrarna måste tydligen frysa i en vecka för att de ska trilla av pinn! Sedan dammsög jag som en galning.

Det konstiga är att jag inte hittade en enda liten bagge. Trots det är jag rätt säker på att det är något slags ohyra som käkat i sig mina favorittoppar.
Jädrarns skit också!

Så nu utfärdar jag en liten varning till alla andra loppistygnördar: varning för ängrar! De kan följa med på köpet och enligt källorna är de tydligen envetna små rackare som gärna stannar där de väl satt sig.

4 kommentarer:

Loppan Lorum sa...

Ånej, vad jobbigt! Jag drabbades också av pälsängrar för några år sen och det var ett jämrans meck att tvätta och/eller frysa alla kläder. Jag hittade inte heller några baggar, men väl en del döda larver (ser ut som tvärrandiga silverfiskar, typ).

Sen kom skadedjursutrotaren och förgiftade lägenheten i några timmar. Se till att de gör det hos dig med - det brukar ingå i fastighetsägarens försäkring!

Kiiromi sa...

oh no!!! Hoppas du får tag på dem små jäklarna och att det löser sig.

/Mia :)

Lotten sa...

Usch då... det är min stora skräck när jag köper tyger och sådant på loppis. Hjälper det inte att tvätta tygerna och kläderna...?

Hoppas att ni får bort dem....!

Petra / Popetotrora sa...

Aahhh...! Nu fick jag plötligt lite panik och kände att jag måste stoppa in alla mina tyger i frysen! Huha! :-(

Hoppas du får en härlig lördag i alla fall!