torsdag 9 juni 2011

Korkskalle

Jag är verkligen inget tekniskt geni. Och det beror bara på att jag är så otroligt ointresserad av allt vad tekniska prylar heter. Det är ju så tråååååååkigt! Dessvärre inkluderar detta ointresse även datorer och mjukvaror (är inte ens helt hundra på att det är rätt benämning för såna där program som Excel och Photoshop och sånt).

När jag gick på gymnasiet fick jag VG i datakunskap för att, hör och häpna mina vänner, jag läste latin och min datalärare var en riktig latinromantiker. Icke godkänd hade varit ett mer passande betyg.

Tyvärr ställer denna ignorans till en hel del för mig. För även om jag ända sen jag startade den här bloggen 2008 har velat ha en härlig, kreativ rubrikbild med eget teckensnitt och hela balunsen så har jag inte den blekaste aning om hur jag skulle kunna göra en. Och inte har jag lärt mig Photoshop under de här åren, även om jag så gärna velat.

Igår satt jag länge och frustade och morrade ilsket medan jag försökte fundera ut hur jag skulle lyckas förstora bilderna på bloggen. Och hur jag i hela fridens namn skulle kunna lägga till vissa gadgets som jag har sett på andras bloggar och som jag gillar.
Jag blev inte ett dugg klokare och bloggen blev inte ett dugg roligare.

Men VG i data, det har jag.

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Jag gjorde min överskriftsbild i word, testa det vettja. Fatet som du hittade var supersnyggt. Vilket fint mönster. Ha en fin helg /Therese

Petra / Popetotrora sa...

Jag känner mig lite som du. Inge duktig på data och sånt... :-)

Min rubrik i bloggen är ett vanligt foto som jag gjort till rätt storlek bara.

Annars vet jag att Erica, med bloggen Gallery.blogspot.com har gjort header till flera andra bloggare. Du kanske kan kolla med henne om hon kan hjälpa dig.

Ha det bra! Kram