torsdag 4 augusti 2011

Bästa semestern



Två och en halv veckas semester är över. Uj uj, uj. Efter förra årets långledighet verkar min hjärna tro att det ska vara sommarlov hela sommaren. Därför låter bara fem veckors ynka semester liksom som ett skämt. Men skämt eller ej, härlig var den och jag känner mig nöjd och glad.

Vi gjorde en road trip genom landet för att hälsa på lite vänner norrut och kom ända upp till...mitten av Sverige, alltså Östersund och jämtlandsfjällen.



Höjdpunkten under hela semestern var fjällvandringen och mitt livs första lämmel-upplevelse. För man kan inte kalla det annat än en upplevelse. I år är det visst lämmelår - och det märktes! Lämmlarna var överallt, som små platta och feta mini-marsvin pilade de fram över fjället. Och de var söta! Jag kände mig som Plupp. För vi såg ju ren och hermelin också. Ja, ni förstår ju.



Där är den! Marsvinslämmeln

1 kommentar:

Fröken Pimpinett sa...

Å lämlar - jag älskar! Ett av mina första minnen är från en sommar då det var lämmelår och jag jagade lämlar över fjället (försökte fånga och ta hem som husdjur...). Låter som du haft en härlig semester!