onsdag 24 augusti 2011

Dagdrömmaren


Sånt som jag kan drömma om när jobbet är långsamt...


Idag var en ovanligt långtråkig dag på jobbet. Jag försökte roa mig med att dagdrömma lite om mina nya tyger och det hjälpte lite grand.

En sak som däremot inte är ett dugg tråkig är att vi ska till Köpenhamn i helgen! Det tror jag kommer bli fasligt trevligt.

Retrovilla är jag nyfiken på. Och Systrarna Grene är givet. Erry tipsade om Notre Dame som verkar kul och färgglad. Men vad finns det mer för sköna butiker" i den danska huvudstaden?

Är det någon som har tips!

4 kommentarer:

E.R.R.Y sa...

Men alltså du är ju bara för snäll! Gissa hur glad jag blev idag när jag kom hem och hittade ditt paket!? Såååå fina tyger och kort, ojojoj! Tusen tack!

Jag har några fler Cph-tips på lager: På "Straedet" (Kompagnistraede som är en parallellgata till Ströget) finns många fina butiker, tex. Liebe och Grönlykke. Missa inte dem! Och så måste du gå till Illum. Massor av designprylar och en mäktig Rice-avdelning på översta våningen. Sen finns det en butik som jag gärna vill besöka någon gång, men den ligger lite "off", den heter Girlie Hurly och ligger på Istedgade 99, verkar finnas en del pysselmaterial och annat fint där.

Kram på dig!

HannasHörna sa...

Hej! Men fy vad avis jag blir. Alla tre butikerna ser ju helt fantastiska ut. Det bli kul att se alla dina fynd. Ha det så kul! Kram

Loppan Lorum sa...

Å en Köpenhamnstripp låter härligt! Förutom ställena som redan omnämnts så brukar T*G*R (www.tiger.dk) vara värt ett besök. I alla fall för mig som inte bor i vare sig Skåne eller Småland, där de svenska filialerna finns.

Lotten sa...

Åhh vad avis jag blir..... Du kommer ha en kanonhelg! Det är jag säker på! Jag har inga tips tyvärr eftersom jag inte varit i Köpenhamn på över 10 år...
/Kram Lotten