fredag 5 augusti 2011

Ingen skogsmulle här inte



Jag vill bara poängtera, att detta inte blivit varken en friluftsblogg eller djurblogg, hur frälst jag än blev av naturupplevelserna i fjällen. Nä, detta är fortfarande en i allra högsta grad små-ytlig blogg om pyssel och tyg och alla onödigt nödvändiga loppisfynd som jag fantiserar om.

Bara som ett litet bevis får jag ju lov att visa en liten tjuvkik på loppislakanen jag fyndade bland Pingstkyrkans mattrasor uppe i Jämtlandstrakten.



Jaa...just det ja, tygskåpet var ju alltså fullt. Men är man lite finurlig (och bra på att balansera) så kan man lätt bygga på höjden, ovanpå skåpet.

3 kommentarer:

Jo sa...

O.M.G! Varför hittar aldrig jag sådana där fina tyghögar på loppis? Håll tummarna för att jag hittar NÅT imorgon när vi ska på auktion och loppis1

Fröken Fräken sa...

Nu har jag fått bevis för min teori om att det är inlandet man kan göra verkligt bra fynd! Den där tyghögen slog ju min pinsamma fjuttiga Stockholmshög med råge. Och det var verkligen afärernas fel, inte mitt att jag kom hem med så lite därifrån.
Få nu höra, vad sade personalen på loppisarna när du slog till på alla de där skönheterna? De brukar ju bli lite förbluffade när man lastar på sig grejer som i deras ögon inte är värt någonting..

Här på lördagsförmiddagen funderar jag nu om jag ska ta en sväng på Konst i det gröna eller lägga mig i fosterställning på soffan och sörja över mina sista dagar i frihet. Tuffa beslut det här.

Slow-Eva sa...

Vilka underbra tyghögar! Jag gjorde en stor insats igår och fick in alla nya lakan på något konstigt sätt. Ibland får man trolla :)