torsdag 15 september 2011

En fin award


Av härliga bloggerskan Ninette har jag fått en tjusig award att känna mig lite mallig över! 
Det är väldigt smickrande och jag blir så himla glad när jag får en sån här fin bekräftelse på att någon faktiskt tar sig tid att då och då besöka min blogg och gillar innehållet dessutom.

Men nu sitter jag här kl 23.01 på torsdagskvällen och inser att jag faktiskt inte har mer tid idag för att ägna åt bloggande - jag måste lägga mig! Så tyvärr kommer jag inte uppfylla awardens alla krav att skicka vidare till ett visst antal personer, jag har ju ändå så svårt att välja bland alla mina älsklingsbloggare...

Men åtta saker om mig själv kanske jag i alla fall kan klämma ur mig

1. Deltid skulle jag vilja jobba. Max 4 dagar i veckan med en extra dag bara för pyssel och mys, ja tack!

2. När jag blir stor vill jag bo i ett stort vitt hus med putsad fasad, knarrande parkettgolv och brutet tak. I trädgården ska det finnas plommon-, päron- och körsbärsträd. Ja, just det ja, så ska det ligga på lite lagom avstånd till havet också.

3. Jag är vansinnigt dålig på att gå och lägga mig i tid och blir ett litet ilsket monster a la Lilla My när jag inte får sova tillräckligt länge (skrev hon kl 23.27)

4. När jag väl får en katt en gång (i mitt stora vita hus) så ska den vara röd, med vita tassar och heta Pelle. Inte Musen! för det är ett mycket förnedrande namn på en katt (hör nu mamma och syrran!).

5. Om jag inte får en stor kopp te med mjölk varje dag känns livet inte bra.

6. Jag har tänkt byta jobbinriktning en miljon gånger de senaste åren med tanke på den i stort sett obefintliga arbetsmarknaden i min bransch. Men det tycks liksom aldrig bli så. Varje gång jag är på väg så dyker en ny tjänst upp.
Fast visst vore det kul att ha ett fast jobb när man är 30 bast...

7. Jag besöker cirka 2-6 loppisar varje vecka. Det är sjukt, jag vet! Men kul! :-)

8. Det går nästan inte en dag utan att jag önskar att jag fortfarande bodde på Västkusten, allra helst i Göteborg eller trakterna kring Ängelholm. Jag är helt enkelt inte gjord för att vara instängd i ett litet samhälle i de småländska skogarna. Men jag har lärt mig att tänka att den tiden kommer...

Inga kommentarer: