söndag 11 september 2011

Veckans lista

Hos den här tjejen hittade jag en kul liten lista. Och eftersom jag är ju en total list-nörd kände jag ett starkt behov av att få kopiera den, så här kommer min allra första "Veckans"...

VECKANS...
FYND: två påslakan och två tjusiga plåtburkar på loppis, en liten ram till min samling och en väldigt snygg tavla av min syster.
DRÖM: Att få bo i ett gammalt hus med brutet tak och en stor härlig trädgård med dignande fruktträd.
FILMER: Benjamin Buttons otroliga liv som jag tänkte sätta mig framför alldeles strax.
LÄSNING:
Mollie Makes och så några rader i senaste bibblaboken, Cecilia Aherns "Gåvan". 
LJUD: Samtalen med de fina äldre personer som kom på min föreläsning i veckan. Det var äkta rejäl bondskånska! Att träffa dem och möta deras intresse och nyfikenhet gjorde mig så glad och varm i hjärtat.
VILL HA: mer tid att pyssla och fika med vänner
MAT: Räkmackan på konditoriet i Vadstena, tillsammans med mamma igår. 
HÄNDELSE: Mötet med politikerna som kan påverka min eventuella jobbframtid...
PLATS: Vadstena - där skulle jag vilja bo! 
FINASTE: Allra finaste mamma och syster fick jag äntligen träffa.
TRÅKIGASTE: Att helgen alltid går för fort. 
ROLIGASTE: De galna dejtinghistorier som min fina vän berättade från sitt vilda singelliv. 
KÄNSLA: Stolt och lycklig över framgångar på jobbet. 
JOBB: En riktigt bra jobbvecka som med mycket tur och lite list kan leda till fina framtidsutsikter.:-)
KLÄDER: Tunika och jeans. Nu är det visst höst säger dom. 
PYSSEL: En korg, lite virkning och en liten elefantväska. Sen har jag laddat för att göra vänskapsarmband också.

2 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

Ja, listor och utmaningar i olika former är alltid roligt. :-)

Och så himla fint med alla de rosa blommorna i de vita vaserna! Lovely!

Ulle sa...

Listor är bra att göra:)
I helgen gjorde jag två vänskapsarmband:) Snacka om att man fick en flashback till barndomen. Så kul att sitta med framför tv:n. Ska försöka mig på något av de mea avancerade mönstren någon kväll tänkte jag.
Kramiz