söndag 30 oktober 2011

Lätt-tråkad

Gud alltså, finns det något tråkigare än att spola undertråd?!! Dööööör!!!!
Och det händer ju alltid preciiis när man ska sy den där sista sömmen innan man är färdig, att den tar slut!
Otroligt onödigt!
Men nu har jag spolat två rullar vit undertråd så nu borde jag väl klara mig ett litet tag.
Vad syr jag då?
 
Ja, inte är det på det där eländiga påslakanet som aldrig vill ta slut! För om spola är det tråkigaste så kommer nog att tvångs-sy på andra plats på tråklistan. Det är bara att konstatera, jag har alldeles för stort behov av ombyte för att "sy upp" ett helt påslakan. Kanske hade det gått bättre om jag hade haft lite mer tid hemma, men nu har jag varit ute på resande fot lite för mycket i september och oktober, plus haft svärisar på besök. Så påslakanet har inte fått den tid det behöver för att vara roligt. 
Vi får väl se imorgon vad det egentligen blev av den där utmaningen för min del. 

Till dess ska jag fortsätta sy det här...

3 kommentarer:

annas alster sa...

Tack för din kommentar på min blogg, den värmde! Jag blev snabbt bättre så det var skönt.

Jag håller med dig ang. dagens inlägg. Spola undertråd är verkligen dödstråkigt. Och måstesömnad är inte heller så upphetsande.

HannasHörna sa...

Hello! Jag håller på med påslakanet fortfarande. Vi får se imorgon. Vad gör du nu för fint då? Kram på div

Petra / Popetotrora sa...

Ja, spola undertråd kommer verkligen högt, högt upp på tråklistan!