onsdag 30 november 2011

Bara en massa lösa trådar…


Det känns som att jag har tappat tråden. Som att det bara hänger en väldig massa lösa trådar och dinglar i luften här på bloggen just nu. Ingen ordning på det. Och jag som jämt tjatar på jobbet om vikten av regelbunden uppföljning!

Man kan ju undra hur det egentligen gick med den där julmarknaden..?

Eller de där spännande breven från Australien, vad var det i dem egentligen?!

Ok låt mig plocka upp tråden igen...
Med den där julmarknaden blev det faktiskt ingenting. Efter några dagars übersy-stress insåg jag att det där var faktiskt inte ett dugg kul. Att slarvsy en massa tråksaker bara för att ha tillräckligt mycket att sälja, nä det är helt enkelt inte min grej. Mina pysselprojekt måste få ta den tid de tar, jag gillar att pilla med detaljer och vara noggrann. Det passar mig helt enkelt.

Så jag bestämde mig för att skippa marknaden - och genast kändes det kul att sy igen!
För tillfället har jag en riktigt skön sy-rytm.
Den andra dinglande tråden då...med de mystiska breven från Australien?

Jo, men kolla in! De innehöll ju silikonformarna som jag beställt på ETSY, sk cabochon molds.

Efter att ha sett det här inlägget blev jag helt besatt av att prova själv!

Lite pilligt var det men efter att ha lyckats göra sönder den finaste formen i min okunniga otålighet kom jag till slut på snitsen ganska bra. De formar jag beställde var dock väldigt små, hade nog egentligen tänkt att de skulle varit lite större. Får se om jag beställer flera...

3 kommentarer:

Petra / Popetotrora sa...

ja, jag förstår att det är pilligt. Men attans så fint! :-)

E.R.R.Y sa...

Åh, vad fint! Synd att en av formarna gick sönder, men de du har kvar är ju supertjusiga!

Kram

Malin på pastill.nu sa...

Oj, är det till cernitlera, jisses vad fint och pilligt. Känns spontant väldigt svårt att trycka ner leran i sådana former? Vad är tricket?

Bra beslut ang. marknaden, hade känt likadant. Inte för att jag är så noggrann av mig, men för att det aldrig är roligt att göra saker bara för att man ska, man vill göra det när man har lust, annars tappar ju hela hobbyn sin poäng.