tisdag 22 november 2011

Inte så svårt att få tiden att gå

 Senaste loppisfyndet - paradhandduk a la ULLAS - minskar parkeringsböternas uschlighet en aning.

Vips så hade den här kvällen gått utan att minsta stygn har sytts!

Tre saker jag har gjort ikväll, istället för att sy:

1. Betalat helgens saftiga parkeringsbot.
    600 spänn åt skogen bara för att jag råkade stå på fel sida av vägen under natten.

2. Bestämt var julen ska firas (samma ställe som alla tidigare år nämligen hos mina föräldrar, så det var inte så betungande).

3. Druckit tre glas julmust, första för i år, lika bra att lägga ribban direkt.

5 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Åh, vilken snygg handduk! En sådan skulle jag också vilja hitta!
Ska du sy nåt av den eller får den vara som den är?

Tyg och otyg sa...

Hej igen! Kul att du gillar grytlappskudden. De är sååå roliga att sy, så fortsätt du att hålla utkik efter grytlappar! :)
Om jag var som du skulle jag kanske sy en kudde av paradhandduken, eller så bara sätta upp den på väggen som en tavla. Den är verkligen underbar!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Får väl säga att punkt 2 och 3 var dem bättre... :-)
Superhärlig handduk! Gillar, gillar, gillar både färger och mönster.

Ha det gott!

E.R.R.Y sa...

Åh vad handduken är fin! Helt underbar alltså.

Ser fram emot att se dina julkulefynd! Du verkar ha ett väldigt flyt när du går på loppis :)

HannasHörna sa...

Snygg! Härliga färgkombinationer. Kram