måndag 19 december 2011

Fem dagar före

Julgardinerna i köket är nya för i år, från loppis. Brickan likaså. 

Hjälp va fort tiden går! En vecka sen jag bloggade senast! Hallå liksom?! Hur kan tiden egentligen gå så fort?
 Jag vill ju så mycket! Och med det där lilla draget av tidsoptimism i min karaktär så är det givet att jag planerar in för mycket. Och då blir det bara jobbigt. För jag har ju samtidigt så himla stort behov av att bara vara. Slänga mig på soffan en stund och bläddra slött igenom senaste numret av Mollie makes.
Jag vill ha mer slapp njutningstid i december, hur får man det?
Köpa julklapparna i januari, slå in paketen i maj, baka julgodis och kakor i september, plocka fram julpyntet i oktober och avklara glöggfesterna i november. Då kanske hela december kan bli en enda lång njutningsfull julmys och pysig månad... :)

1 kommentar:

E.R.R.Y sa...

Tror jag ska följa din julplanering nästa år. Här sitter jag och skriver julkort fast jag borde sova! :P

PS: fick de söta små paketen idag, och oj vad jag ser fram emot att öppna dem! Fast det är ju nästan synd eftersom de är så fint inslagna... :) Hoppas mitt också kommit fram.

Kram