söndag 29 januari 2012

Äntligen lite flow

Åh, vad härligt det är när man äntligen hittar sitt syflow! Jag har gått och längtat efter att återfå min inspiration och nu känner jag den äntligen!


Så igår svängde jag ihop en en present till min vän på Nya Zeeland. Den tar jag med mig när vi ska hälsa på.

Hon gillar att sticka och älskar just precis de där färgerna som jag inte älskar.
Jag kan tycka att det är ganska oinspirerande att sy saker av tyger jag inte gillar, men det här mönstret är ju så snyggt så jag ser liksom inte ens färgerna.


Ja, det blev alltså en väska till stickningen av ett loppisfyndat yttertyg, med ett innertyg som jag fått i present. Tillsammans med ett par garnnystan (loppisfyndade såklart) och några bra stickor kan det väl bli en ganska schysst present?


Dessutom typ den billigaste ever!

3 kommentarer:

Emma sa...

Det var bland dom finaste tygerna jag någonsin sett! Väldigt trevlig present:)

Hildas hem - Sofia sa...

Kära Pysselpralinen ... du har rätt, det är en fin inledning :)

Vilken fin kasse du har sytt. Jag är så sugen på att börja sy och har en finfin symaskin men behärskar det inte riktigt. Men en dag ska jag förverkliga alla mina sydrömmar :)

Tack för dina fina ord om min blogg, det gjorde mig mycket glad att du tog dig tid att skriva hos mig.

Jag önskar dig en härlig dag!
Kram Sofia

Fiffiga Systrar sa...

Vilken härlig väska!Superfint med det prickiga inuti. Vi sydde en liten lätt sak som ska visas upp i bloggen snart och så håller vi på med lite större projekt..hoppas allt är fint med dig! kram emelie och elin